Från Porto till Peking med cykel - start 25 mars.

Hej på er allihop!

Jag kommer nu under 2008 att bege mig från Porto i Portugal vid Atlantens östra kust till Peking i östra Kina. Resan startar den 25 mars och jag tänkte helt enkelt kolla vilka här som är ute och cyklar under den tiden som har lust att slå följe med mig. Om inte för hela resan, så iallafall så långt som möjligt. :)

Fick idén under förra året när jag och en vän cyklade från Gdansk i Polen upp till Norrbotten via Baltikum, Ryssland och Finland.

Just nu ligger jag i hårdplanering inför den här resan och är just i fas med att skaffa hemsida, sponsorer o.s.v.

Så, vilka är ute denna tid?

Skriv gärna ett mail till mig eller lägg till mig på msn: nicklas_ll@hotmail.com

Ni som har cyklat denna rutt eller delar av den får gärna höra av er till mig också, jag har mycket frågor som det skulle vara trevligt att diskutera med någon.

Hejsan,

oj, vilken kul resa! Skulle gärna vilja hänga med en bit, men måste tyvärr arbeta fram till sommaren. Skicka gärna adressen til din hemsida så att man kan läsa om dina äventyr.

Lycka till med planeringen o go tur!
Terje

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag och min bror cyklade år 2005 från Sverige till Peking via Istanbul. Vår resrutt borde likna din planerade i stora delar. Vi har skrivit om resan på www.utsidan.se/cldoc/1059.htm Har du frågor är du välkommen att höra av dig. Lycka till!

MVH MATS

Hej på er allihop!

Jag kommer nu under 2008 att bege mig från Porto i Portugal vid Atlantens östra kust till Peking i östra Kina. Resan startar den 25 mars och jag tänkte helt enkelt kolla vilka här som är ute och cyklar under den tiden som har lust att slå följe med mig. Om inte för hela resan, så iallafall så långt som möjligt. :)

Fick idén under förra året när jag och en vän cyklade från Gdansk i Polen upp till Norrbotten via Baltikum, Ryssland och Finland.

Just nu ligger jag i hårdplanering inför den här resan och är just i fas med att skaffa hemsida, sponsorer o.s.v.

Så, vilka är ute denna tid?

Skriv gärna ett mail till mig eller lägg till mig på msn: nicklas_ll@hotmail.com

Ni som har cyklat denna rutt eller delar av den får gärna höra av er till mig också, jag har mycket frågor som det skulle vara trevligt att diskutera med någon.

Har även tänkt cykla till Peking i år men det finns en stor risk att jag stannar i Centralasien. Kommer troligtvis vara i något av Stan-länderna när du passerar mig. Kolla var jag är och skicka ett mail...

/Stellan
sandstorm.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips