Från PC till Mac?

Bra att det inte var så svårt...då har det nog blivit mer användarvänligt än vad Bobcat var från början. Om jag minns rätt.

De där med att spåren inte är fint grupperade är också något jag har funderat på men inte undersökt. Det verkar ju gå att spara dom i någon form av mappar osv.

MapInstall behövs väl inte så ofta och det går snabbt att ladda ner när det väl behövs.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nån som vet om det går att köra Friluftskartan genom MapConverter och föra över den till Mac och köra i Roadtrip? Bluecharts?

MVH Tony

Någon som har koll på hur det funkar med .typ-filer på Mac?

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=51495

Jag mixtrade med typfilerna i windows. När jag konverterade kartan (friliftskartan och city navigator) verkade det hänga med över i Macen.
Jag har inte labbat med typfilerna direkt i Mac.

Roadtrip har färre funktioner än mapsource.
Trainingcenter i Mac har färre funktioner än i windows (Jag kör http://www.rubitrack.com/)
GSAK (geocaching) kör jag under Crossover/Wine (tidigare under windows)

Jag kör Windows under vmware fusion, men jag startar det alltmer sällan numera och "godtar" att jag saknar lite funktioner för GPS-hantering.
I övrigt saknar jag inget från windows. Jag får min beskärda del på jobbet.

Garmin Basecamp
Garmin Mapinstall
Garmin Mapmanager

Det är de som jag kör på min Mac.

Men jag rekomenderar att du kör in Windows via Vmware Fusion och använder medföljande program där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips