Från PC till Mac?

Bra att det inte var så svårt...då har det nog blivit mer användarvänligt än vad Bobcat var från början. Om jag minns rätt.

De där med att spåren inte är fint grupperade är också något jag har funderat på men inte undersökt. Det verkar ju gå att spara dom i någon form av mappar osv.

MapInstall behövs väl inte så ofta och det går snabbt att ladda ner när det väl behövs.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Nån som vet om det går att köra Friluftskartan genom MapConverter och föra över den till Mac och köra i Roadtrip? Bluecharts?

MVH Tony

Någon som har koll på hur det funkar med .typ-filer på Mac?

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=51495

Jag mixtrade med typfilerna i windows. När jag konverterade kartan (friliftskartan och city navigator) verkade det hänga med över i Macen.
Jag har inte labbat med typfilerna direkt i Mac.

Roadtrip har färre funktioner än mapsource.
Trainingcenter i Mac har färre funktioner än i windows (Jag kör http://www.rubitrack.com/)
GSAK (geocaching) kör jag under Crossover/Wine (tidigare under windows)

Jag kör Windows under vmware fusion, men jag startar det alltmer sällan numera och "godtar" att jag saknar lite funktioner för GPS-hantering.
I övrigt saknar jag inget från windows. Jag får min beskärda del på jobbet.

Garmin Basecamp
Garmin Mapinstall
Garmin Mapmanager

Det är de som jag kör på min Mac.

Men jag rekomenderar att du kör in Windows via Vmware Fusion och använder medföljande program där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips