Från Degerfors till Stockholm - Hur tar jag mig förbi Örebro?

Hej

Någon som har koll på hur jag tar mig förbi slottet i Örebro?

Tips på bra ställen där man kan dra upp kanoten och ta sig förbi på land?

Inte så lätt att släpa en kanadensare genom en stressig stad...

När du kommer upp mot slottet så sväng vänster in på Åsling och upp till en liten strand till höger om forsen. Ta upp,gå västerut och över Storbron. Sedan direkt vänster vid teaterplan. Sedan finns det en bred stentrappa där det går att lägga i. Gångväg c:a 300 m.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tänkte fel håll. Så vänd på det hela och när du kommer in mot Storbrand så finner du trappan till vänster.

Spännande tur! Stort lycka till!
Lite nyfiken. Tar du dig från Degerfors samhälle ända till Örebro? Efter Örebro åker du via Eskilstuna in i Mälaren?
Hur lång sträcka och hur lång tid beräknar du att det tar?

Det är betydligt smidigare att ta sig via Hjälmare kanal än via Eskilstuna till Mälaren. Många broar och dammar och andra hinder den senare vägen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips