Sezziyanen
Avstängd
Kollar på att köpa en beg MTB, i bra skick, men ca 10 år gammal. Det är en Canyon Grand Canyon 7. Tycker det är svårt att veta vad som är ett skäligt pris på den, så undrar om nån kan ge input? Nypris ca 12k (då).
Om drivlina och dämparen är i ok skick så kanske 2-3 tusen? Annars lägre. Se bara till att det är rätt storlek på ramen. Slitagedelar är ju billigt och rätt lätt att byta själv men ska du lämna in för service så drar det ju iväg.
Jag tycker nog också att 5k känns lite saftigt. Mer än 3k hade jag nog inte heller gett för den. Jag siktar på att få 5k för en fulldämpad stighoj från 2017 (nypris 11,5k).
Det är inte ovanligt att nya cyklar som inte kunnat säljas på ett par år reas ut med upp mot 50% rabatt. Jag har själv köpt ny cykel i udda storlek med 70% rabatt.
Femtusen för en begagnad 10 år gammal cykel som kostade 12.000 SEK känns mer än vad jag skulle ge.
Jag skulle personligen inte betala 5kr för en så pass gammal och omodern cykel. Då skulle jag hellre köpa en modern instegscykel för samma pengar. Jag ställer mig också tveksam till att gaffeln är fullservad (och inte bara ny olja i gaffelbenen), det skulle jag vilja som köpare vilja se kvitto på i sånt fall.Om drivlina och dämparen är i ok skick så kanske 2-3 tusen? Annars lägre. Se bara till att det är rätt storlek på ramen. Slitagedelar är ju billigt och rätt lätt att byta själv men ska du lämna in för service så drar det ju iväg.
En Calibre Bossnut V2, storlek XL. Finns i Arvidsjaur.Vad är det för nån? Och var i landet?![]()
Jag skulle personligen inte betala 5kr för en så pass gammal och omodern cykel. Då skulle jag hellre köpa en modern instegscykel för samma pengar. Jag ställer mig också tveksam till att gaffeln är fullservad (och inte bara ny olja i gaffelbenen), det skulle jag vilja som köpare vilja se kvitto på i sånt fall.
Aha! Äsh, för långt bort från mig iaf då.Calibre Bossnut V2, storlek XL. Finns i Arvidsjaur.