Formthotics- Den ortopediska sulan

Hittde detta skoinlägget på skistart.com och undrar om någon känner till det. Själv så har jag lagt ned mycke pengar på olika fotinlägg och det bästa och dyraste har varit formgjutna skoinlägg. Detta låter som att det skulle kunna fungera på samma sätt.
 
Jag har använt dessa sulor i 4-5 år nu och är mkt nöjd. Jag använder dem i alla sorters skor och pjäxor.

Affären klipper till dem så att de passar oh placerar dem i dina skor, därefter värmer de upp dem med en varmluftsfläkt. Avslutningsvis är det bara att snöra på sig skorna och trampa runt en stund i butiken sen är de klara. Funktionen är likvärdig med enklare formgjutna sulor men bör inte jämföras med ortodpediska dito.

Hälsningar Tomas
 
Naturkompaniet i Gävle. Jag tror att Åre Agentur är återförsäljare i Sverige, de kan i så fall berätta i vilka butiker de finns.

Lycka till!
 
Låter konstigt. Jag som är lite plattfotad och pronerar behöver snarast sulor som är högre än mina fotvalv. Att då forma sulan efter fotvalvet verkar konstigt.
 
orchid; sa:
Låter konstigt. Jag som är lite plattfotad och pronerar behöver snarast sulor som är högre än mina fotvalv. Att då forma sulan efter fotvalvet verkar konstigt.
Jag tror du tänker rätt. Det är lite olika frågor här... Det är väl därför följande inlägg (ovan) skall beaktas:
novas husse; sa:
Funktionen är likvärdig med enklare formgjutna sulor men bör inte jämföras med ortodpediska dito.
Själv köper jag min fotbäddar för promenad och löpning hos Löp o skokliniken i Göteborg (alltså "ortopediska diton"). Om dessa fotbäddar/sulor gör susen i Slamonpjäxor (så tolkar jag urinlägget) - det övergår mitt förstånd.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Ortopediska fotinlägg Utrustning allmänt 4

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.