Förvara MF-brännare
- Trådstartare EinZwei
- Start datum
Jag gör ungefär likadant med gasbrännaren i 27:an, där ligger den innerst i sin påse i "Trangiaförpackningen", bara gasoltuben utanför (och eventuellt trefotsadaptern, den ryms ibland - ibland inte).Jag har alltid förvarat min KAP/Optimusbrännare i en fryspåse inuti en tygpåse i kokkärlet. Thure
Förvarar min i väskan som följde med (vet att det blir extra vikt) och är mycket praktiskt, med ett fack för pumpen och ett annat fack för verktyget och reservdelar, tändare etc. och ett stort fack som rymmer brännare, bottenskyddet, vindskärmen, bensinflaska 0,6L, tamoj, och en liten gastub 100g(gott att ha allt på en plats)
Bild på min enkla blogg: https://troswe.wordpress.com/prylar/primus/primus-omnifuel/
Mvh troswe
Kanske självklart men ett sätt att minska slabb och spill är att strypa bränsletillförseln så att slangen fram bränns tom. Funkar bra på mitt Novakök. Det förutsätter att man har ventilen nära flaskan. Jag har haft pumpen i flaskan som kork men man får ta det lite försiktigt så inte pumpen skadas och om möjligt förvara flaskan upprätt vid förvarning så minska du risken om man skulle råka öppna något när flaskan är packad. och glöm inte av tryckutjämna innan du öppnar en tidigare trycksatt flaska - särskilt om du har öppen låga i närheten.
På gasbrännaren skruvar jag av brännaren från tuben vid transport och förvaring. Gängorna på en engångstub kan nog skadas vid för omild behandling.
/Patrik