Första snön

Idag kom den första snön för året här i Åre. Från ca 800-900 meters höjd och uppåt är det vitt.
Nån annan som har snö att rapportera?

Bilagor

• Snö.jpg
    Snö.jpg
    5.9 KB · Visningar: 769
Vi såg snö på topparna i Artfjällen i Hemavan redan 1:a september tror jag det var. Låg ju inte särskilt länge dock :)

Enligt radion har vi 3 årstider på gång just nu i Sverige. Sommar-höst-vinter.

Men borde inte höst och vår vara samma, ligger ju i samma temp.intervall. Eller måste det glida över och glida tillbaks för att räknas?

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
För mig blev det höst här i Stockholm nu när löven börjat falla så smått. Har varit ovanligt varmt här nu. 18-20 grader nån dag nu i veckan.

Kompletterar med några bilder från höjd från i söndags:

snö1.jpg

snö2.jpg

Att gå från Anaris till Lunndörren via Hällådalen i två decimeters snö med full packning hör till det jobbigare jag gjort...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips