Första snön

Idag kom den första snön för året här i Åre. Från ca 800-900 meters höjd och uppåt är det vitt.
Nån annan som har snö att rapportera?

Bilagor

• Snö.jpg
    Snö.jpg
    5.9 KB · Visningar: 800
Vi såg snö på topparna i Artfjällen i Hemavan redan 1:a september tror jag det var. Låg ju inte särskilt länge dock :)

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Enligt radion har vi 3 årstider på gång just nu i Sverige. Sommar-höst-vinter.

Men borde inte höst och vår vara samma, ligger ju i samma temp.intervall. Eller måste det glida över och glida tillbaks för att räknas?

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!
För mig blev det höst här i Stockholm nu när löven börjat falla så smått. Har varit ovanligt varmt här nu. 18-20 grader nån dag nu i veckan.

Kompletterar med några bilder från höjd från i söndags:

snö1.jpg

snö2.jpg

Att gå från Anaris till Lunndörren via Hällådalen i två decimeters snö med full packning hör till det jobbigare jag gjort...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.