Vandring första veckan i maj

Tack för förslaget. Det ska jag kolla upp. Tror du man måste man förboka boende? Eller kan man hitta nåt när man kommer fram till byn? Kanske inte så lätt att veta😅. Men jag ställer frågan ändå.
Såg att det finns billigt flyg till Mallorca mina datum. Är en vandring där att rekommendera?
Kan vara skönt att boka det 1:a boendet i förväg. Den 1:a gången jag gick GR 92 bokade jag via Booking eller Hotels övriga hotell först när jag satt och drack min After Walk-öl i byn i fråga, men därefter bokade jag kvällen före (då både väder o dagsform var kända); samma på Fishermens Trail i Portugal. Allt gäller för mitten/slutet av april och en bit in i maj, dvs. inte högsäsong men det mesta är öppet.

Jag tipsade i mitt förra inlägg om tidigare tråd i frågan. Kolla denna

Jag vandrade på Kretas sydkust i slutet av april för några år sedan, så där har du också ett förslag du kan kolla upp om det låter intressant! :) Perfekt tid på året att vandra där, blommorna blommar och det är inte för varmt, men funkade att ta ett uppfriskande dopp i havet efter dagens ansträngningar (lokalbefolkningen tycker det är för kallt så tidigt på året men som skandinav har man litet andra referensramar...). Jag vandrade både mellan byar och ner för en del raviner och dyl på dagsutflykter.

Jag skulle nog rekommendera att boka boende på förhand där i trakten, även om det kanske går att lösa på plats också om man inte är kräsen, men de flesta byarna är små så finns inte nödvändigtvis så mycket att välja på...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips