Vandring första veckan i maj

Tack för förslaget. Det ska jag kolla upp. Tror du man måste man förboka boende? Eller kan man hitta nåt när man kommer fram till byn? Kanske inte så lätt att veta😅. Men jag ställer frågan ändå.
Såg att det finns billigt flyg till Mallorca mina datum. Är en vandring där att rekommendera?
Kan vara skönt att boka det 1:a boendet i förväg. Den 1:a gången jag gick GR 92 bokade jag via Booking eller Hotels övriga hotell först när jag satt och drack min After Walk-öl i byn i fråga, men därefter bokade jag kvällen före (då både väder o dagsform var kända); samma på Fishermens Trail i Portugal. Allt gäller för mitten/slutet av april och en bit in i maj, dvs. inte högsäsong men det mesta är öppet.

Jag tipsade i mitt förra inlägg om tidigare tråd i frågan. Kolla denna

Jag vandrade på Kretas sydkust i slutet av april för några år sedan, så där har du också ett förslag du kan kolla upp om det låter intressant! :) Perfekt tid på året att vandra där, blommorna blommar och det är inte för varmt, men funkade att ta ett uppfriskande dopp i havet efter dagens ansträngningar (lokalbefolkningen tycker det är för kallt så tidigt på året men som skandinav har man litet andra referensramar...). Jag vandrade både mellan byar och ner för en del raviner och dyl på dagsutflykter.

Jag skulle nog rekommendera att boka boende på förhand där i trakten, även om det kanske går att lösa på plats också om man inte är kräsen, men de flesta byarna är små så finns inte nödvändigtvis så mycket att välja på...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips