Förslag på app som visar sträckan man gått och som är batterisnål.

Jag tror du har svårt att hitta någon GPSapp som är märkbart strömsnålare än någon annan. Två saker drar mycket ström i ditt fall: GPS och skärm. Se till att skärmen är släkt då du är ute och går och om möjligt konfigurera din GPSmobil att inte lagra position så ofta - vet inte om någon mobilapp kan styra detta.

Annars är det nog bara att bita ihopa och ladda mobilen och ev ta med extra batteri elelr laddbank för så länge du behöver.
I android OS kan du under batteri se procentuell fördelning av batteriförbrukningen, under inställningar.
Olika mobil-tillverkare har olika strömsparfunktioner, t ex på en Sony heter det Stamina.

/Patrik

Som sagt GPS och att logga spåret drar extra batteri. MIn mobil är en android. Jag tycker att googles eget program My Tracks är föredömligt enkelt att använda för att registrera spår och exportera spåret. En app med OSM-kartor är bra komplement om man vill ha offlinekarta.

Thure

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips