fodral till liggunderlag

Hej Allesammans!

Jag har fått höra att det skall finnas nån typ av fodral till liggunderlag för att de skall ligga mer stilla på tältduken/golvet samt som skydd.

Vet inte om mina google egenskaper är kassa, men kan inte finna något sådant.

någon som har ett tips på var jag kan finna något sådant här?
alternativt ritning för att sy ett eget.

Vänliga hälsningar
Kristian

Om du har ett uppblåsbart exped så är det stolkittet som även fungerar som skyddsfordral - finns t ex på de två stora webshopparna (addnature och outnorth). OBS - de är storleksberoende!

har också läst här om de som lägger en vågsträng lim på liggunderlaget som extra friktion - har inte provat själv så jag vet inte hur det funkar - har inte haft problem med att halka omkring.

Annars tror jag knappt du beöver en ritning för att sy en fyrkantig påse i samma storlek som ditt liggunderlag med tre igensydda sidor och en kortsida öppen. Måttband torde räcka.

Lycka till!
/Patrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om du har ett uppblåsbart exped så är det stolkittet som även fungerar som skyddsfordral - finns t ex på de två stora webshopparna (addnature och outnorth). OBS - de är storleksberoende!

har också läst här om de som lägger en vågsträng lim på liggunderlaget som extra friktion - har inte provat själv så jag vet inte hur det funkar - har inte haft problem med att halka omkring.

Annars tror jag knappt du beöver en ritning för att sy en fyrkantig påse i samma storlek som ditt liggunderlag med tre igensydda sidor och en kortsida öppen. Måttband torde räcka.

Lycka till!
/Patrik

Ok, inget exped jag har. Det är främst för mitt uppblåsbara jr gear.

Nej ritning var ju att ta i. Tänkte faktiskt mest på vilket tyg matrial jag bör använda.

Ok, inget exped jag har. Det är främst för mitt uppblåsbara jr gear.

Nej ritning var ju att ta i. Tänkte faktiskt mest på vilket tyg matrial jag bör använda.

Gå till en tygaffär och känn dig fram tills du håller i tyg med lagom friktion....
Köp tråd och ladda symaskinen och sen är saken biff

/Patrik

Gummifärg, finns för gummibåtar i båtaffärer. Gummispray finns i friluftsbodar. Fungerar utmärk du behöver bara måla duttar med 2 dm mellanrum på båda sidorna. Fungerar hur bra som helst. Vida lättare än fodral. Du bär.
go tur

Jag har gjort "duttarna" med det silikon som följde med nä jag köpte tält, avsett till att täta sömmar, men vilken tub bygg-silikon som helst gör samma jobb.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips