Flygbilder hos LM

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Skall bli

intressant att se om detta kan hjälpa när man spanar efter åkbara skridskoisar.

Thure

Haft problem

Jag har laddat hem två geo-tiff-filer som jag försöker öppna med olika bildprogram och importera och kalibrera i kartprogrammet Oziexplorer. Får felmeddelanden. Har felanmält till Lantmäteriet.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

clindh

Forumvärd
Funkar för mig, men det man får i gratisversionen är ju tämligen oanvändbart /ointressant - väldigt låg upplösning.

(Enda förändringen över Stockholm mellan 1970 och 2007 jag kunde se var att molnen flyttat på sig :)

clindh

Forumvärd
Åfan, det stod Lantmäteriet överst på sidan så jag antog bara av gammal vana att det kostade plenty :)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.