Flugfiskare, God Jul på er.

Patric, Anders, Samuel och alla andra, ingen nämnd ingen glömd, en riktigt God Jul på er alla.

Nu åter till julbordet, Lallerstedt spec. och skinka.:)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Gott nytt flugfiskeår!!

Det sista håller jag med om...

Vuoggatjålme och Norr om Kiruna (på hög höjd) lockar i år, massor av skitfiske på er alla...

Gott nytt alla...
Det skulle vara roligt om alla berättade lite om sina planer för kommande säsong, både stora och små utflykter!

Drömma kan man ju alltid...

Hej,
Drömmer faktiskt om att även i år åka till den lilla å strax utanför fjällen där jag i somras satte nytt personligt rekord på harr. 55 cm och 1,3 kg.
Anders

När jag kommer ner till Skåne igen efter nyår så har havsöringssäsongen startat så jag hoppas på många givande helger på reven längs österlenskusten. Blir nog nån tur till Mörrum också längre fram till våren. Till sommaren blir det nog två veckor vid Kaitumälven eller på Finnmarksvidda.

/D

God jul på er och gott nytt år.
Efter muck i slutet av augusti väntar inköp av nya vadare och lite småplock och en resa till någonstans väster om lycksele.
Innan dess planerar jag att se över mitt flugsortiment och gå efter regeln "less is more"... Mina askar dignar av olika mönster som jag knappt vet när de ska användas eller vad de representerar.

tight lines/samme

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips