Flex Air kudde?

Det låter lite som de där uppblåsbara nackkragarna som är så populära vid nackspärr. Du har ingen sån liggande som du kan testa?

Men säg nu som det är att du tänker tejpa ihop ett halvdussin för att få världens lättaste gummimadrass!
 
Strykarräven; sa:
Det låter lite som de där uppblåsbara nackkragarna som är så populära vid nackspärr. Du har ingen sån liggande som du kan testa?

Men säg nu som det är att du tänker tejpa ihop ett halvdussin för att få världens lättaste gummimadrass!

Nejdå, jag tänkte använda den som kudde. Jag behöver en ganska hög kudde för att sova gott. Problemet uppstår då när man har på sig nästan alla kläder och har endast lite mat kvar. Inget kuddmaterial. Så tufft är det att vara en aspirerande lättviktsknutte...
Såg kudden på http://www.backpackinglight.com, men det är alltid enklare att köpa saker inom EU.

Jörgen
 
marcusen; sa:
Fick du tag i någon kudde till slut?

Jepp, jag köpte tre stycken från Backpackinglight.com. De väger 25 g och funkar bra. Ömtåliga dock, efter en första punktering använder jag dem numera uteslutande insvepta i något klädesplagg, vanligen mina brallor.

För den som i likhet med mig gillar att ha högt under huvudet när man sover kan jag rekommendera den här lösningen. Men man skall nog inte räkna med att de överlever mer än en veckotur eller så.

Jörgen
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...