Flaska med lång pip till Optimus Polaris

Är på jakt efter en lämplig liten flaska med en lång pip flaska för T-röd att använda till förvärmning av Optimus Polaris med tystbrännarhatt. För att enkelt komma åt förvärmningskudden utan att söla vid sidan om. Någon som har tips/idé?
Det fungerar att bara hälla över hatten och låta gravitationen göra jobbet, koppen med kudden ligger nära under polarisbrännaren.

Men ett av mina fotogenkök är en ombyggd Optimus tystbrännare från lådköket (optimus 111) som är monterad i Trangia som ett slags ful-kaparktic. Tändrännan som Finn gjorde till originalet saknas och för att kunna hälla sprit i koppen under så krävs nästan lång pip, annars hamnar för mycket utanför.

Jag satte en bit genomskinlig bränsleslang på en liten Trangiaflaska och det funkar fint.

//J

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ett tips är hårfärgningssatser för hemmabruk där oftast framkallaren kommer i en flaska med lång pip (och skruvlock till spetsen på pipen i flera fall) så känner du någon som brukar färga håret så kanske du kan abonnera på några förbrukade flaskor istället för att de går till återvinning 😉

Pressol Oljekanna PE, transparent, mässingspip, 125 ml,
säljs av bla duab.se.

Har funkat bra för mig. Har haft 3 st i flera år, till sprit o tändvätska. (pellets tänds lätt med några droppar tändvätska)

/John

Det fungerar att bara hälla över hatten och låta gravitationen göra jobbet, koppen med kudden ligger nära under polarisbrännaren.

Men ett av mina fotogenkök är en ombyggd Optimus tystbrännare från lådköket (optimus 111) som är monterad i Trangia som ett slags ful-kaparktic. Tändrännan som Finn gjorde till originalet saknas och för att kunna hälla sprit i koppen under så krävs nästan lång pip, annars hamnar för mycket utanför.

Jag satte en bit genomskinlig bränsleslang på en liten Trangiaflaska och det funkar fint.

//J
Finns det några bilder på dina fulkök?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips