• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandringsvänner för tur på ca 3 veckor i början av september bl.a. genom Sarek

Jag letar efter trevliga människor som vill fjällvandra i början av september.

Jag har ingen detaljplan ännu, men diskuterar gärna detta med den som vill haka på delar av vandringen eller hela vägen. Förhoppningen är dock att få se stora delar av Sarek och jag vill planera så att jag har gott om tid. Det vore även kul att hinna med några toppar (ex. Akka och andra toppar i och i närheten av Sarek-området) Tidigare har jag vandrat kungsleden (abisko – nikaloukta), padjelanta-leden samt ”jotunheim-runt”.

Jag är ingen nybörjare på fjällvandring men är inte så erfaren att jag tar ansvar för fler än mig själv, därför är det fint om du fjällvandrat tidigare. Eftersom jag vill kunna välja de mer otillgängliga lederna och även gå helt utan leder så letar jag efter sällskap som klarar sig utan den dagliga dosen trygghet, i vart fall några dagar.

Jag kommer att vara ute och paddla etc. en hel del nu under sommaren så mailen och utsidan kollar jag troligtvis inte så regelbundet, men helt klart innan september!

Kort om mig:

30 årig man med rätt så mycket friluftsvana, i mycket bra form och med smak för lite mer äventyrliga upplägg (går hellre över topparna än runt dem). Gillar även att fiska, äta god fjällmat och ta det lugnt med en bok när det regnar eller ”solar” för mycket för att gå. Om jag skulle ha bråttom skulle jag välja annat färdmedel än mina fötter...

Kort om dig/er:

25 – 95 årig man eller kvinna med stort friluftsintresse, en hel del kunskap och i hyfsad form jämfört med mig.


/ Emil
 
najs attityd...

Varför tar du reda på om han lagt upp tre trådar... är det den tvångsmässiga konstapeln i dig ?
 
Varför tar du reda på om han lagt upp tre trådar... är det den tvångsmässiga konstapeln i dig ?

Det är enkelt, alla tre trådarna kom efter varandra när man valde "Lista nya ämnen" dock låg de i olika ämnen.

Korspostning är ett otyg som inte brukar tillåtas på något forum. Kolla även reglerna för utsidan, "Massinlägg, sk korspostningar, är inte tillåtna
Skriv inte inlägg med samma ärende/ämne i mer än ett forum. "

Sedan tycker jag att du kan tagga ner din kantiga attityd några hundra %. Bättre att någon som har större vana av forat försöker få användaren att göra rätt!
 
Om jag då ska ta nästa steg i meta-debatten genom att klaga på den som klagar på den som klagar på den som klagar (vart det rätt antal nu?) så brukar det vara bäst att låta moderatorerna sköta forumpolisarbetet utan för mycket inblandning av privatspanare.

Det finns en liten vaningstriangel vid varje inlägg om du vill anmäla brott mot forumreglerna. Svårare är det inte.
 
Om jag då ska ta nästa steg i meta-debatten genom att klaga på den som klagar på den som klagar på den som klagar (vart det rätt antal nu?) så brukar det vara bäst att låta moderatorerna sköta forumpolisarbetet utan för mycket inblandning av privatspanare.

Det finns en liten vaningstriangel vid varje inlägg om du vill anmäla brott mot forumreglerna. Svårare är det inte.

Kanon!
Jag anmäler!
 
Från forumreglerna:

Massinlägg, sk korspostningar, är inte tillåtna
Skriv inte inlägg med samma ärende/ämne i mer än ett forum.

Jag tycker att det är väldigt dålig forumetikett med flera trådar med exakt samma innehåll. Det ökar knappast svarsfrekvensen utan snarare tvärtom. Anmälde också så man kan sköta allt i den här tråden i så fall.
 
Najs...

Konstapel greendanger, den som är rund i attityden och gladeligen kommenterar "är det bara jag som inte fattar vad rubriken inte handlar om", eller "Är du utrustad med två ben och ögon, använd dom!".
Men visst skall jag tagga ner min "kantiga" attityd ... annars kanske någon med större vana av forat anmäler mig :eek:)

emil - lycka till med att hitta någon vandrarkompis !... ligger lite fel i tid för mig
 
Det flesta inläggen här verkar vara lite off-topic. Starta gärna en egen tråd om forum-regler så deltar jag gärna i debatten.

Den här tråden handlar om fjällvandringsplaner.



PS. Jag har nu även lärt mig forumreglerna och inser så här i efterhand att det blir ett jäkla postande hit och dit om alla startar flera trådar i samma ämne. Även rätt bökigt för mig. Hur som helst så postade jag på olika ställen då jag inte fattade vilken kategori som var rätt (tacksam för tips). DS.
 
Oförskämt är det att inte läsa forumreglerna, först.

Trevligt är det att erkänna misstag.

Hoppas du får ditt resesällskap, 3 v vid den tiden kan nog bli svårt.

Go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Nån som vill hänga på en tur nästa år. Träffar 7
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Gustav Cronhamn Högalpin tur i Kebnekaise Träffar 2
Moxer Sommarens tur: Fiske och guldvaskning i fjällen Träffar 4
såg skogs tur Träffar 0
Christer S Finns det någon "tur-tjej" ? Träffar 0
Landcruiser Tur-/Klättrekompiss i Göteborg? Träffar 6
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
turbo100 Ny på friluftsliv :) Träffar 0
Avslutat medlemskap150409 Ekologiskt liv på landet någon? Träffar 4
D300 Söndag på Bergslagsleden Träffar 0
LonelyWolf Aktiviteter på gång i Götaland Träffar 155
hamrin Fjällvandring med fokus på fågelskådning&foto Träffar 0
Nya vänner på gotland? Träffar 1
Kosmopolit finns det några äldre människor på denna sidan? Träffar 2
bohem Softa med mig på Västkusten. Träffar 4
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
Christian1 Sugen på cykelsemester v.34 och/eller 35? Träffar 0
svejan Tjejen på Addnatures nyöppning 2011-05-13 [Efterlysning] Träffar 20
idrottaren Tiokamp på Gotland Träffar 1
MarieC Alby Gård- Tyresta Gård på söndag 10/4 i sol! Träffar 1
lleberg Sugen på en toppen vintertur? Träffar 12
såg någon vill hänga med på en vintertur Träffar 0
Kustridaren På gång i Göteborgsområdet Träffar 66
Dr.Jones Någon Malmöhund som vill med på skogtur 09-03-16? Träffar 0
rimn Häng med på rask promenad i Skatås lördag 14 mars Träffar 0
rimn Åttan eller tian i Skatås på lördag 28 februari Träffar 0
avslut1008 Sällskap på skidtur i vår och vandring i sommar Träffar 1
aik_putte Salto och Abisko i mitten på augusti Träffar 0
Jennisan_82 Singlar på Västkusten Träffar 7
Henke foppa Undran om tonåringar på utsidan Träffar 14
Anna_G Sörmlandsleden på lördag! (31/3) Träffar 10
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
karin Vildmark Förslag på Praktikplats Träffar 1
lizzybizzy28 Hitta på nåt tillsammans! Träffar 2
sachsaren Vi träffas i München, lördag kl. 5 på eftermiddagen. Träffar 38
liquidmonkey Götland på cykel Träffar 0
mackan_85 7 grabbar på roadtripp i Augusti! Träffar 6
tovalova Vinter på Makalu Träffar 0
avslutad121105 Söker någon att som vill ut på äventyr Träffar 6
rockocean Återträff för fjällisar på Malungs Folkhögskola Träffar 1
andersni träningspolers (gjärna på cykel) i e-tuna sökes Träffar 0
ulol Friluftsintresserad familj på västkusten sökes Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.