Fjällvandring på snäv budget.

-8 som limit temperatur i fjällen på hösten kan vara lite klent.

Hur sent på hösten?
Är du frusen av dig?
Har du tjocka varma kläder du kan sova i? Dun/täckjacka

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Hej!

Nu kommer säkert dom flesta att skratta och säga det går aldrig. Men jag har väldigt dåligt med pengar för tillfället. Så jag undrar om någon har tips på bra tält,sovsäck och liggunderlag? Får max kosta 3000:- helst mindre.

Det ska användas i dom Jämtländska fjällen nu under kommande höst. Hoppas på många tips!

//Micke

Har du glömt o räkna med ryggsäck i budgeten el har du en redan? Kan va bra o veta vad du har för ryggsäck för att få med dom grejorna som du tänker köpa..
Packvolymen blir ganska stor med budget prylar så du måste ha de i åtanke..

Har du ryggsäck redan så köp utrustning som får plats i den..
Köksutrustning lär väl du ha oxå.. Köp ett billigt gaskök från biltema. Duger fint dä. 😊

Har du glömt o räkna med ryggsäck i budgeten el har du en redan? Kan va bra o veta vad du har för ryggsäck för att få med dom grejorna som du tänker köpa..
Packvolymen blir ganska stor med budget prylar så du måste ha de i åtanke..

Har du ryggsäck redan så köp utrustning som får plats i den..
Köksutrustning lär väl du ha oxå.. Köp ett billigt gaskök från biltema. Duger fint dä. 😊

Ryggsäck har jag redan! En Lundhags Alpha 80 har jag. Hittade ett Primus kök på Jula för 349:-+60kr på 450gram gasflaska kändes helt okej.

Robens starlight 1, 1295:- på getgamping.(tält)
Carinthia tropen, 1225:- på fältbutiken.se(sovsäck)
Liggunderlag såg jag något uppblåsbart på stadium.
Annars kolla lite på dechlaton.se, dom har en hel del billiga prylar.
Lite sent svar, men men :)

-8 som limit temperatur i fjällen på hösten kan vara lite klent.

Hur sent på hösten?
Är du frusen av dig?
Har du tjocka varma kläder du kan sova i? Dun/täckjacka

I med "sovsäckslakan" och på med långkalsonger och tröja bara ;)
Sen om man har en vattenflaska som tål kokande vatten kan man fylla upp den och har som ett element i sovsäcken.
Funkar även att torka skorna med varm flaska om dom är blöta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips