Fjällvandring på snäv budget.

-8 som limit temperatur i fjällen på hösten kan vara lite klent.

Hur sent på hösten?
Är du frusen av dig?
Har du tjocka varma kläder du kan sova i? Dun/täckjacka

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej!

Nu kommer säkert dom flesta att skratta och säga det går aldrig. Men jag har väldigt dåligt med pengar för tillfället. Så jag undrar om någon har tips på bra tält,sovsäck och liggunderlag? Får max kosta 3000:- helst mindre.

Det ska användas i dom Jämtländska fjällen nu under kommande höst. Hoppas på många tips!

//Micke

Har du glömt o räkna med ryggsäck i budgeten el har du en redan? Kan va bra o veta vad du har för ryggsäck för att få med dom grejorna som du tänker köpa..
Packvolymen blir ganska stor med budget prylar så du måste ha de i åtanke..

Har du ryggsäck redan så köp utrustning som får plats i den..
Köksutrustning lär väl du ha oxå.. Köp ett billigt gaskök från biltema. Duger fint dä. 😊

Har du glömt o räkna med ryggsäck i budgeten el har du en redan? Kan va bra o veta vad du har för ryggsäck för att få med dom grejorna som du tänker köpa..
Packvolymen blir ganska stor med budget prylar så du måste ha de i åtanke..

Har du ryggsäck redan så köp utrustning som får plats i den..
Köksutrustning lär väl du ha oxå.. Köp ett billigt gaskök från biltema. Duger fint dä. 😊

Ryggsäck har jag redan! En Lundhags Alpha 80 har jag. Hittade ett Primus kök på Jula för 349:-+60kr på 450gram gasflaska kändes helt okej.

Robens starlight 1, 1295:- på getgamping.(tält)
Carinthia tropen, 1225:- på fältbutiken.se(sovsäck)
Liggunderlag såg jag något uppblåsbart på stadium.
Annars kolla lite på dechlaton.se, dom har en hel del billiga prylar.
Lite sent svar, men men :)

-8 som limit temperatur i fjällen på hösten kan vara lite klent.

Hur sent på hösten?
Är du frusen av dig?
Har du tjocka varma kläder du kan sova i? Dun/täckjacka

I med "sovsäckslakan" och på med långkalsonger och tröja bara ;)
Sen om man har en vattenflaska som tål kokande vatten kan man fylla upp den och har som ett element i sovsäcken.
Funkar även att torka skorna med varm flaska om dom är blöta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips