Fjällräven Gyro

Fjällräven Gyro, Den stora modellen med 4 ytterfickor.
Jag tror att säcken såldes i mitten av -80-talet.
Någon som känner till hur många liter den är på.
Hur många liter är packsäcken på?

Tyvärr finns det ingen Gyro-expert med kunskaper motsvarande polar300`s kunskaper om Haglöfssäckarna. Iallafall inte vad jag vet

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Själva säcken tror jag är på 70 liter och Fjällrävens packpåse 30 l. Sedan kunde man sätta ytterligare en packpåse på ramförlängaren. Har kvar min från slutet av 70-talet, fortfarande fullt funktionell. En fantastisk säck på den tiden för tung last när man fortfarande var stark😀

Som Häreblad skriver originalmodellen med namnet Raven Gyro hade 4 ytterfickor och var på 70 liter. Jag köpte min först runt 1983 (stulen) och en ny året efter som jag fortfarande har kvar. Ingen av dessa kom med någon packpåse, utan jag hade liggunderlaget monterat på ramen under säcken. Jag har även två blå Raven Gyro efter mina föräldrar, ute heller dessa kom med någon packpåse.
Fjällräven sålde även andra säckar på samma ram, olika namn och storlekar.

Tack för snabba svar!
En fantastiskt bra säck. Köpte den i mitten av 80-talet och använder den fortfarande. Har dock bytt ramen för några år sedan.
/Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips