Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

4 fickors med uppochner V-blixtlås nertill och 80 l med L format nedre blixtlås finns i samlingarna, dock inte till salu.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Idag fick jag hem en raven gyro och en MINI gyro t.o.m gyrobältet är mindre...är det nån som vet nåt om den?

Raven gyro och "mini gyro"

Bilagor

• 20240322_150257.jpg
    20240322_150257.jpg
    3.4 MB · Visningar: 110
Ja den ska få bli frugans fast med en ny oanvänd tind 60l säck med tillhörande lösa sidofickor.då hon är 163cm tror jag det blir bra. Spännande med fjällrävens alla kända och okända modeller!

Finns ju hur mycket som helst på blocket och tradera.
På en månad har jag köpt dessa för hundralappar styck:
Tibet 80 expedition gyro
Tibet 60 expedition gyro
Raven 70 expedition gyro
Tind 60 gyro
En lös original packsäck 70/80-tal
Även en helt oanvänd tind expedition och en haglöfs alaska 2002

HasseQ

Temp. avstängd
Mantorsele...detta har jag aldrig testat,har aldrig sett nån till salu heller,fungerar det bra?

Yes, jag bytte efter ett tag, tyckte att orginal axelremmarna var för smala och skar in i axlarna. Blev mkt bättre och bekvämare. Köpte dom separat på någon friluftsbutik.

Mantorsele...
det har jag aldrig testat, har aldrig sett nån till salu heller,
fungerar det bra?
2024-04-01 17;08 _IMG5177_DxO+Odd_small.jpg
Nästan (OK, ja jag vet Joanna du trivdes visst inte i den?) ingen förnuftig människa bär en
riktig ramrygga utan Mantor - speciellt inte om den är lastad till ramens hela kapacitet.
Hittar man ingen begagnad - så tillverkar man sin egen, eller hur Alexander? :) Då blir
de bättre än originalen...

Klart att de fungerar bra. De satt ju på de manuellt burna Robot70lavetterna också
- på den där tiden när vi hade ett militärt försvar som omfattade hela landet ... och
befolkningen...
/Odd

_alla_alaskasäckarna textsatt_ljus_.jpg
Alla säckarna har även en Mantor som alternativ bärsele...

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips