Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Här är min pärla upphängd på en nyare tind expedition ram

Bilagor

• Screenshot_20240312_195723_Gallery.jpg
    Screenshot_20240312_195723_Gallery.jpg
    1 MB · Visningar: 145
Jag ska damma av min äldsta FjR katalog från 60-talet så kanske jag kan hitta den.

/:J
Så här långt kom jag. Den stora gröna säcken på bild 3 är den modell som kallas "Stor" och som enligt katalogen rymmer 80L. Annars ska den vara identisk med "Fjällräven" på 50L.

//J

Bilagor

• IMG_8764.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 84
  • IMG_8763.jpeg
    IMG_8763.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 124
  • IMG_8762.jpeg
    IMG_8762.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 158

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Intressant,jakten går vidare på seaobservers 90l variant,finns den eller är det en villfarelse? 😆

72 kontaktade jag Åke N oc h sökte bl a en Expedition 90, han fann en blå och en grå, jag ville ha en grön så det blev ingen affär.

Ja det tror jag med,ska bli spännande när det dyker upp en senare i denna tråd.
Förövrigt hade det varit kul att få se den där 80l tibet med plats för packsäck oxå.

Ja det tror jag med,ska bli spännande när det dyker upp en senare i denna tråd.
Förövrigt hade det varit kul att få se den där 80l tibet med plats för packsäck oxå.
Menar du min så satt den på gyroramen med ramförlängare, påsen högst upp. Edit, som den du har på bild längre upp i tråden.

//J

Jag får hem denna nästa helg,ser ut som tibet på nån udda gyroram
Menar du min så satt den på gyroramen med ramförlängare, påsen högst upp. Edit, som den du har på bild längre upp i tråden.

//J
Förstod det som att det fanns en till variant som liknade tibet fast med plats för undre packsäck?

Denna får jag nästa helg

Bilagor

• Screenshot_20240316_122906_Gallery.jpg
    Screenshot_20240316_122906_Gallery.jpg
    855.4 KB · Visningar: 113
  • Screenshot_20240316_122927_Gallery.jpg
    Screenshot_20240316_122927_Gallery.jpg
    747 KB · Visningar: 108
Jag får hem denna nästa helg,ser ut som tibet på nån udda gyroram

Förstod det som att det fanns en till variant som liknade tibet fast med plats för undre packsäck?
Ja, då är jag med. Har ingen på ram just nu men ska se om jag kan gräva fram den och fota. Den har yttermått som en 70-litrare men är i övrigt som Tibet.

//J

Har jagat en 60 liters gyro i grönt med de fyra sidofickorna ett bra tag nu. Kollat blocket, tradera mm dagligen i månader men har antigen inte funnit eller hunnit. Och den i prylmarknaden är såld såklart.

Spenderat flera dagar att flänga runt på loppisar i Stockholm utan resultat, så nu frågar jag publiken.

Har ni en till salu? Känner ni någon som möjligtvis har det? Sett ett exemplar på någon loppis så jag kan följa upp det?

Nästa steg blir att utfästa en hittelön.

Skulle bli ytterst tacksam.
Hej!
Jag har en grön 60 liters gyro med fyra fickor på. Är det fortfarande av intresse?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips