Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Ja det var då magert på gyro-fronten.

Hittelön till den som finner ett fint välvårdat exemplar till mig! Är inte utan säck men skulle vilja hinna få tag på en till höstens tur nämligen.

Och fortfarande är det den gröna 70-liters varianten med de fyra sidofickorna som gäller.

/P

Jag har faktiskt en där hemma. Använd ett fåtal gånger, således "mint condition". Vad hade du tänkt att betala? Jag hade egentligen inte funderat på att sälja den men eftersom du är så angelägen om att få tag på precis en sån så kunde det väl vara kul om den fick den uppsakttning den förtjänar.
/Thomas J
 
Jag har faktiskt en där hemma. Använd ett fåtal gånger, således "mint condition". Vad hade du tänkt att betala? Jag hade egentligen inte funderat på att sälja den men eftersom du är så angelägen om att få tag på precis en sån så kunde det väl vara kul om den fick den uppsakttning den förtjänar.
/Thomas J

Suveränt! Skickar PM.
 
Har jagat en 60 liters gyro i grönt med de fyra sidofickorna ett bra tag nu. Kollat blocket, tradera mm dagligen i månader men har antigen inte funnit eller hunnit. Och den i prylmarknaden är såld såklart.

Spenderat flera dagar att flänga runt på loppisar i Stockholm utan resultat, så nu frågar jag publiken.

Har ni en till salu? Känner ni någon som möjligtvis har det? Sett ett exemplar på någon loppis så jag kan följa upp det?

Nästa steg blir att utfästa en hittelön.

Skulle bli ytterst tacksam.
 
Hej! Ser att din förfrågan är från 2012 men jag chansar att skriva att jag har precis det du söker dvs en Fjällräven Gyro Raven på 70 liter. Säcken är använd väldigt lite och i utmärkt skick. Den ser ut som ny.
Mvh Lena Fergman Göteborg
lena.fergman@hotmail.com
 

Bilagor

  • Fjällräven 1.jpg
    Fjällräven 1.jpg
    48.1 KB · Visningar: 334
  • Fjällräven 2.jpg
    Fjällräven 2.jpg
    51.8 KB · Visningar: 355
  • ryggsäck.jpg
    ryggsäck.jpg
    3.3 MB · Visningar: 213
Hej! Ser att din förfrågan är från 2012 men jag chansar att skriva att jag har precis det du söker dvs en Fjällräven Gyro Raven på 70 liter. Säcken är använd väldigt lite och i utmärkt skick. Den ser ut som ny.
Mvh Lena Fergman Göteborg
lena.fergman@hotmail.com
Hej Lena! Såg ditt inlägg här på Utsidan...Har du sålt säcken? Annars är jag mycket intresserad! Du kan väl höra av dig oavsett så jag vet. Mvh Mikael emikael.stenberg@gmail.com
 
Jag har en från de första åren i bra skick. Med nyare axelremmar från FR.
Den kan avhämtas mot att det sätts in en slant för något välgörande ändamål.
Finns i Linköping och skickas inte.
 
Blir tyvärr svårt/omöjligt att hämta, bor i Vilhelmina... Så om du ändrar dig och kan tänka dig att skicka, så är jag intresserad. Men tack för svar i alla fall!
 
FYI så köpte jag Lenas ryggsäck ovan. När den väl kom så visade det sig att det inte var hennes ryggsäck på bilderna ovan utan hon hade lagt upp bilder på 3 olika Gyro. Nåväl, inte så mycket att göra åt saken. Skicket var helt OK och modellen heter 3152 Raven Gyro. Väskan har 4 utanpåliggande fack och jag tolkar det som att det är en 70-liters.

Vad tror vi om årsmodellen? Mitten av 80-talet?

Saknar Fjällräven logon på locket så om någon har ett sälja är det bara att hojta till.

Någon har meckat lite med remmarna tidigare. De var olika monterade vid höftbärarbältet på höger resp vänster sida och jag har letat info här på utsidan och tror mig ha fått ordning på det nu.

Ser allt korrekt monterat ut i övrigt?

Några givna förbättringar jag bör göra? Har sett över alla öglor och sprintar samt monterat några extra nylonbrickor där man kan tänka sig att nötning kan uppstå metall mot metall.

Funderar på att investera i FR´s "moderna" svarta axelremmar för bättre bärkomfort. Är jag helt ute och cyklar eller är det värt pengarna att uppgradera denna gamla goding som i grund och botten är riktigt bekväm att bära?

Gyro.jpg
 
Plastspänne på avbärarbältet och svart ram, skulle gissa åldern från mitten till slutet av 1980-talet. Säcken säldes som Raven Gyro 70-liter om jag minns helt rätt (jag har en likadan i garaget).
Förrresten, kan jag ana att de vertikala ramrören är rektangulära upptill eller är det en synvilla pga kamerans vignettering på bilden? Alla Gyroramar jag sett har runda ramrör.
Remmarna som är uppknutna runt övre staget är helt fel monterade, men det anar du säkert;-)
 
Senast ändrad:
Det är helt klart värt att uppgradera till nya axelremmar och höftbälte. Som Smux noterat är de övre remmarna konstigt monterade.
 
Plastspänne på avbärarbältet och svart ram, skulle gissa åldern från mitten till slutet av 1980-talet. Säcken säldes som Raven Gyro 70-liter om jag minns helt rätt (jag har en likadan i garaget).
Förrresten, kan jag ana att de vertikala ramrören är rektangulära upptill eller är det en synvilla pga kamerans vignettering på bilden? Alla Gyroramar jag sett har runda ramrör.
Remmarna som är uppknutna runt övre staget är helt fel monterade, men det anar du säkert;-)

Ramrören är runda :)

Hur ska de övre remmarna sitta egentligen? Nu har någon använt dem som handtag så det bidrar ju till att säcken ser ihopdragen och allmänt konstig ut däruppe.

Det är helt klart värt att uppgradera till nya axelremmar och höftbälte. Som Smux noterat är de övre remmarna konstigt monterade.

Gör FR´s utbyteshöftbälte stor skillnad? Såg några bilder och tycker inte att de såg så himla annorlunda ut. Blev väl kanske lite småsnål också. ;)

Väntar på prisuppgift på hela paketet för övrigt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rian Bilder fjällräven expedition och gyro Transportera 55
labb Fjällräven Gyro ramryggsäck Transportera 14
Martin på Elsa H Är detta en Fjällräven gyro? Transportera 5
PetriU Fjällräven Gyro Transportera 10
Underlig Hök Fjällräven Gyro Transportera 13
Swift Tips Fjällräven Raven Gyro Transportera 0
Geosongs Hur fästa bältet på Fjällräven Raven Gyro? Transportera 2
johan5588 Ramryggsäck -Fjällräven "Raven gyro" ? Transportera 10
pandion Fjällräven Island Gyro! Transportera 3
Ekorre Finns det någon större Fjällräven-rygga i #630-färgen? Transportera 0
thureb Fjällräven ramsäck förslag på remmar att komplettera med Transportera 5
Sjodis Vilken Fjällräven väska har vi? Transportera 5
Johanute Säck till Fjällräven ramryggsäck Transportera 0
Stolpskott Osprey Aether eller Fjällräven Kajka? Transportera 6
EmL Identifiering av gammal Fjällräven Transportera 2
tillin Val av ryggsäck 75-85 liters? Transportera 3
fordfocusmk1 Vilken Fjällräven-ryggsäck är detta och skick? Transportera 12
A.yngve Fjällräven Rapa 75 liter - feedback Transportera 8
Micro553 Fjällräven Abisko Friluft 35 vs Hike 35 Transportera 1
heartmeanseverything Ny ryggsäck i stil med Fjällräven Helags Transportera 6
Pancho08 Fjällräven Skule 40 Transportera 4
100826 Fjällräven vintage 30 L Transportera 2
Aleggs Fjällräven bergen Transportera 3
Rasumusu Osprey Xenith 88 eller Fjällräven Kajka 85, japp, ryggsäckstråd! Transportera 2
snowchain Berghaus Crusader Fjällräven Kajka 80 Transportera 21
F3l1XB Fjällräven Funäs 45 Transportera 2
Olyckan Fjällräven Helags 50 - Bra allroundrygga? Transportera 7
Grillo Fjällräven - PAK Winter Backpack, erfarenheter? Transportera 5
pelka Fjällräven Kajka 100L! Transportera 2
niklaz Var får jag tag på en *grön* Fjällräven Kajka 100 liter? Transportera 4
Niithro Lundhags Dovre 50 vs Fjällräven IGM 80 Extrem?? Hjälp! Transportera 1
erikhaglund Fjällräven C2C Transportera 0
ErikBergm Fjällräven Kajka 75/85 - ngn som har en? Transportera 85
Perra_51 fjällräven kajka Transportera 22
ludde__mannen problem med fjällräven råstu 75L Transportera 1
Hobbe 1 Fjällräven Råstu Transportera 0
LasseJ Fjällräven Fox 80+10 Transportera 7
tanya Fjällräven Fox Transportera 1
qwe1 Fjällräven Fox Transportera 0
Fjällräven ATMOSPHERE II? Transportera 1
jesper Fjällräven Stratosphere I ???? Transportera 1
Fjällräven Trapper?? Transportera 1
hansoq Raven Gyro + 70LK, samt spännesfråga Transportera 39
John Stark FJ Raven Gyro - Hur få till själva gyroeffekten Transportera 7
eyck Intressant variant på Fjällrävens Gyro-idé... Transportera 11
K_Eklund Fjällrävens gyro-ram Transportera 15
eyck Avbärarbältets infästning i Gyro-ramen Transportera 15
pelka Vart hittar jag marmot ryggan? Transportera 0
kakapo Vart köpa P30 Transportera 2
Martin Fjäderlätt Vart tog de nya Haglöfssäckarna vägen? Transportera 21

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.