Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

De vertikala remmarna som även utgör stängning av locket skall vara monterade på övre ramröret som på bilden. Den horisontella remmen håller säcken utspänd på bredden och skall bara gå runt ramrören helt horisontellt om jag kommer ihåg rätt. (Kan kolla på min säck senare vid behov).

Att byta ut axelremmarna ser jag en vits med, originalremmarna är väl tunna för tyngre packning och jag kommer väl ihåg de tryckömma punkterna på axlarna. Att byta ut avbärarbältet ser jag mindre vits med, det fungerar bra som det är så länge det är helt. Berätta gärna vad Fjällräven vill ha för nya mer vadderade axelremmar när du fått svar.

De vertikala remmarna som även utgör stängning av locket skall vara monterade på övre ramröret som på bilden. Den horisontella remmen håller säcken utspänd på bredden och skall bara gå runt ramrören helt horisontellt om jag kommer ihåg rätt. (Kan kolla på min säck senare vid behov).

Att byta ut axelremmarna ser jag en vits med, originalremmarna är väl tunna för tyngre packning och jag kommer väl ihåg de tryckömma punkterna på axlarna. Att byta ut avbärarbältet ser jag mindre vits med, det fungerar bra som det är så länge det är helt. Berätta gärna vad Fjällräven vill ha för nya mer vadderade axelremmar när du fått svar.

Tackar! Jag återkommer givetvis.

Bilagor

• IMG_1195.JPG
    IMG_1195.JPG
    294.4 KB · Visningar: 213
  • IMG_1196.JPG
    IMG_1196.JPG
    1.8 MB · Visningar: 210
  • IMG_1197.JPG
    IMG_1197.JPG
    1.7 MB · Visningar: 214

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Vill nog påstå att även höftbältet var en bra uppgradering. Betydligt skönare även om inte skillnaden är lika stor som axelremmarna.

Bilagor

• Gyro1.jpg
    Gyro1.jpg
    684.8 KB · Visningar: 249
  • gyro2.jpg
    gyro2.jpg
    580.1 KB · Visningar: 264
  • gyro3.jpg
    gyro3.jpg
    510.6 KB · Visningar: 233

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips