Fjällräven classic

Re: Tävla

kristersvensson999; sa:
För den som vill tävla i fjällen kan jag rekommendera Bamm. Lopp över två dagar, med en övernattning, i trakterna kring Björkliden. Årets upplaga, 2006, hade start vid Rombakksfjorden/Tyttebaervika i Norge, övernattning vid Riksgränsen och målgång i Björkliden. För mer info, se http://www.bamm.nu eller läs artiklar om loppet på http://www4.marathon.se/news/Theme.cfm?ThemeId=252

Hej. Min lina är lite belastad så det går väldigt segt att surfa :) Tänkte därför fråga om denna bamm är free of charge eller om man får betala för att senare få någon slags medalj eller dylikt.

Mvh
Christopher

Billigt!

Bamm är en tävling med anmälningsavgift, 1 000 kr för ett lag om två personer (billigare än Classic;-). Laget håller ihop utefter banan, om lagkamraten blir trött får man alltså inte springa ifrån denne.

Välj på 30, 50 eller 70 km - avstånden är fågelvägen, och räkna med många höjdmeter, ca 4 500 för långa banan!

Medalj får man inte (möjligen om man vinner, detta har jag ingen erfarenhet av). Däremot ett fint diplom, ett bra arrangemang och en oförglömlig upplevelse från den storslagna fjällvärlden!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Billigt!

kristersvensson999; sa:
Bamm är en tävling med anmälningsavgift, 1 000 kr för ett lag om två personer (billigare än Classic;-). Laget håller ihop utefter banan, om lagkamraten blir trött får man alltså inte springa ifrån denne.

Välj på 30, 50 eller 70 km - avstånden är fågelvägen, och räkna med många höjdmeter, ca 4 500 för långa banan!

Medalj får man inte (möjligen om man vinner, detta har jag ingen erfarenhet av). Däremot ett fint diplom, ett bra arrangemang och en oförglömlig upplevelse från den storslagna fjällvärlden!

okej! tack för info!
all respekt, men det tyckte jag var ganska dyrt. för en tusenlapp kan jag köpa en tur/retur resa till kiruna plus tur/retur- resa från/till nikkaluokta (hmm..var det så det hette..), och då har jag över lite pengar till resgodis också. Fast, jag är lite mer för den där fria ensamheten och inte jäktande efter medaljer eller att avklara sträckor på tid med en jobbig ryggsäck a-lá-pain-in-the-neck...:).. Inte för att jag har usel kondition, utan när jag har lust att jogga så joggar jag en mil. Men när jag vill åka upp hundratals mil för att i lugno njuta av naturen däruppe vill jag inte riktigt veta av några medaljer eller att jag förväntas tänka på att endast "fixa loppet på x tid".
Inte menat illa på något sätt, så hoppa inte på mig nu :). Jag är en tävlingsmänniska när jag känner för det. Så springa eller ta mig fram snabbt gör jag i den rätta situationen :)

Mvh
Christopher

Mille Grazi

1000 tack Mathias. Nu har man inget annat att göra än att shoppa prylar i 10 månader. Känns tryggt! Vi ser fram emot att träffas vid starten.
Christoffers inlägg angående joggingskor känns starkt. Jag skall med glädje vinka av honom och sedan i lugnt takt vandra iväg. Jag och min hustru ska se varenda fjällripa som finns, varenda ljung och varenda annan grej som finns att njuta av. Sedan rapporterar vi till Christoffer vad han missat. Vi vill ju använda de grejor du rekomenderat, det är ju liksom grejen. Uppskattar verkligen din input.

Re: Mille Grazi

hakpoh; sa:
1000 tack Mathias. Nu har man inget annat att göra än att shoppa prylar i 10 månader. Känns tryggt! Vi ser fram emot att träffas vid starten.
Christoffers inlägg angående joggingskor känns starkt. Jag skall med glädje vinka av honom och sedan i lugnt takt vandra iväg. Jag och min hustru ska se varenda fjällripa som finns, varenda ljung och varenda annan grej som finns att njuta av. Sedan rapporterar vi till Christoffer vad han missat. Vi vill ju använda de grejor du rekomenderat, det är ju liksom grejen. Uppskattar verkligen din input.

Tihihi :)
Tror inte du läste igenom hela mitt inlägg :)
Ser som sagt helhjärtat fram emot en "riktig" vandring i två veckor kommande sommar. DÅ kommer jag se varenda ripa på ögonavstånd :)

Hoppas ni kommer ha kul och sikta på de fina medaljerna :)

Vänliga hälsningar,
Christopher

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips