Fjällräven Classic 2014 - nu mot nya mål!

Hej!

nu när höstrusket är här börjar man fundera på vad nästa vandring skall bli! Senaste var Fjällräven Classic 2014 och man har nu fått upp ögonen för vår svenska fjällvärld! En fantastisk miljö som man gärna ser mer av. Vad skulle ni tipsa om om man vill ha lite nya fjäll att vandra? Jämtland verkar ha en hel del att erbjuda. Tar gärna emot tips :)

Nedan ser ni en kort trailer från vår vandring Fjällräven Classic 2014.

:)

https://www.youtube.com/watch?v=yp9AY-GtJjg

Om ni är ute efter markerade leder vill jag slå ett slag för sträckan Katterjokk-Unna Allakas- Alesjaure. Helt klart den vackraste markerade led jag gått. Ett vad vid Valfojokka kanske kan ställa till det lite men annars är det Inga problem.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kanske samma fastän från Abisko till Nikkaluokta och efter Alesjaure, gå till norra änden på Vistasvagge- Vistasstugorna- Nallo(ev Unna Räita-stugan)-Sälka-. Tar:) några dagar extra men är en fantastisk vandring! Vi gjorde den i aug i år. Då lämnade vi ryggsäckarna vid insteget till Unna Reaidda vagge ock gick fram o tillbaka. Hittade finfin tältplats vid Reaiddajavri.

Vindelfjällen!

Gick Ammarnäs-Hemavan förra sommaren kring 15 juli. Väldigt trevligt och väldigt lite folk! Artfjället är också en pärla. Lätt att ta sig till Hemavan med buss från Umeå eller med flyg från Stockholm.

Du har fått många fina tips om turer i Norrbotten och Västerbotten och jag har själv gått flera av dem.

I Jämtland har jag gjort ett par riktigt fina höstturer bla Firkanten och kan rekommendera Johan Ranbrandts utmärkta bok Fjällvandra i Jämtland och Härjedalen som innehåller turförslag och beskrivningar av etapperna i ledsystemet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips