Fjällräven Classic 2014 - nu mot nya mål!

Hej!

nu när höstrusket är här börjar man fundera på vad nästa vandring skall bli! Senaste var Fjällräven Classic 2014 och man har nu fått upp ögonen för vår svenska fjällvärld! En fantastisk miljö som man gärna ser mer av. Vad skulle ni tipsa om om man vill ha lite nya fjäll att vandra? Jämtland verkar ha en hel del att erbjuda. Tar gärna emot tips :)

Nedan ser ni en kort trailer från vår vandring Fjällräven Classic 2014.

:)

https://www.youtube.com/watch?v=yp9AY-GtJjg

Om ni är ute efter markerade leder vill jag slå ett slag för sträckan Katterjokk-Unna Allakas- Alesjaure. Helt klart den vackraste markerade led jag gått. Ett vad vid Valfojokka kanske kan ställa till det lite men annars är det Inga problem.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kanske samma fastän från Abisko till Nikkaluokta och efter Alesjaure, gå till norra änden på Vistasvagge- Vistasstugorna- Nallo(ev Unna Räita-stugan)-Sälka-. Tar:) några dagar extra men är en fantastisk vandring! Vi gjorde den i aug i år. Då lämnade vi ryggsäckarna vid insteget till Unna Reaidda vagge ock gick fram o tillbaka. Hittade finfin tältplats vid Reaiddajavri.

Vindelfjällen!

Gick Ammarnäs-Hemavan förra sommaren kring 15 juli. Väldigt trevligt och väldigt lite folk! Artfjället är också en pärla. Lätt att ta sig till Hemavan med buss från Umeå eller med flyg från Stockholm.

Du har fått många fina tips om turer i Norrbotten och Västerbotten och jag har själv gått flera av dem.

I Jämtland har jag gjort ett par riktigt fina höstturer bla Firkanten och kan rekommendera Johan Ranbrandts utmärkta bok Fjällvandra i Jämtland och Härjedalen som innehåller turförslag och beskrivningar av etapperna i ledsystemet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips