Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Beställde Fjällräven Atmosphere idag och tänkte höra med er om någon av äger en jacka i denna modell och kan svara på frågan om den "andas"? Ogillar rejält att man ska bli blöt av svett när man använder regnkläder under vandringar.
Utan att ha provat just denna jackan så svarar jag ändå.
Om inte FR har uppfunnit något helt nytt och fantastiskt som ingen här hört om ännu så kommer du att bli svettig med jackan stängd, särskilt om det regnar och vattnet tätat tyget från utsidan.
Räddningen i denna jackan är nog att du har ventilationsöppningar under armarna.
Sen undrar jag lite varför man beställer en jacka först och sedan kolla om den är bra?
Utan att ha provat just denna jackan så svarar jag ändå.
Om inte FR har uppfunnit något helt nytt och fantastiskt som ingen här hört om ännu så kommer du att bli svettig med jackan stängd, särskilt om det regnar och vattnet tätat tyget från utsidan.
Räddningen i denna jackan är nog att du har ventilationsöppningar under armarna.
Sen undrar jag lite varför man beställer en jacka först och sedan kolla om den är bra?
Jag hade inte någon större tid för efterforskningar då jag behövder en regnjacka snabbt innan jag drar iväg på lite höstäventyr. Den jackan var en av de få jag hittade i min storlek för snabb leverans och därför hade jag inte mycket att välja på.
Vatten- och vindtäta kläder i Hydratic® släpper också ut kroppens fuktighet så att du minskar risken att bli blöt av svett. Detta kallas att de är diffuserande, det vill säga att de stänger regn och väta ute men släpper ut kroppens avdunstande fuktighet. Lite förenklat kallas det att kläderna andas eller har andningsförmåga. Hydratic®, som kan vara beläggning, laminat eller löst membran, kombineras med textilier och får, beroende på kombination, olika motståndskraft mot väta och kapacitet i andningsförmåga. http://www.hydratic.com/
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...