Inte så mkt kunskaper jfr med doktorn som är med i tråden.
Hur fort det går över är ju beroende på mkt bl på hur det skett om du har stavar att stödja dig på,hur bra liggunderlag och mark du tältat på,hur varma kläder du har osv.
Jag har ofta lite ont i ryggen utan att det är något mer än lite sträckningar i muskler,då går det över om man rör sig lite på någon dag.
Jag skulle ta det lugnt en dag men ändå gå ut ur tältet och göra lite gymnastik ev hänga ut ryggen från något träd eller ev en klippavsats.
Har man någon Paracetamol i kroppen kan man ju gå 5 km iaf om det inte är väldigt kuperat.
Jag träffade en person 2021 på Abisko Ö som fått betala ca 4-5000 sk för en trp med Helik.var liknande grad av skada.
Fjällräddning är till för livshotande skador.
Jag hade en skada förra sommaren på skenbenet en svullnad stor som 2 golfbollar men med Lång bred hårt vindad Dauerbinda(märke på bra elastisk binda) lindad så gick svullnaden ned på 1/2 dygn så jag kunde gå och belasta benet och utesluta benbrott vilket jag först trodde.
Jag var utanför mobiltäckning och så blåsigt och dimmigt så någon räddning den kvällen hade det ju ändå inte blivit med Heli och flera mil bort från vägar för att bli nådd snabbt av fotpatrull.