Fjällen nu!

Nu åker jag iväg och är borta i tre veckor. Marsfjällen, Kebnekaise och Torneälven. Det skall bli skönt vandra igen men måste fällen ligga så långt borta? Borde aldrig ha flyttat! Hej å ha det så bra! // Roland

Fällen?

Vilken fäll? Vargskinnsfällen? Och var ligger den?

Själv har frugan tvingat till sig en sân dár helg när man ska fixa ALLT, städa, plocka omkring och organisera, samt i samma veva avvänja minstingen fràn att ha blöja.. och detta i 38 grader ... sà det där med att vandra iväg för sig sjálv i lugn och ro till fjállen làter som en önskedröm just nu..

Trevlig vandring!

Mvh / Mats

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Lyckad tur !!!

Kom just hem från Helags 3-4 dagarstur med mina bröder ! Ska jobba igen nu ... är avundssjuk på dig, men det var väl din mening att man skulle bli va ? ? ;-) Ha´t bra !!

Blir ingen lång fjällvandring i år. Men i övermorgon åker jag till Svalbard på 2 veckor. Boende på båt, mycket filn till kameran är inhandlad.

mvh Christian

I morgon sticker jag till Arjeplogsfjällen för vandring och fiske i 2-3 veckor. Trevlig sommar bland alla fjälltoppar, trädstammar och kastruller!

Mvh Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips