Fjällen nu!

Nu åker jag iväg och är borta i tre veckor. Marsfjällen, Kebnekaise och Torneälven. Det skall bli skönt vandra igen men måste fällen ligga så långt borta? Borde aldrig ha flyttat! Hej å ha det så bra! // Roland

Fällen?

Vilken fäll? Vargskinnsfällen? Och var ligger den?

Själv har frugan tvingat till sig en sân dár helg när man ska fixa ALLT, städa, plocka omkring och organisera, samt i samma veva avvänja minstingen fràn att ha blöja.. och detta i 38 grader ... sà det där med att vandra iväg för sig sjálv i lugn och ro till fjállen làter som en önskedröm just nu..

Trevlig vandring!

Mvh / Mats

Lyckad tur !!!

Kom just hem från Helags 3-4 dagarstur med mina bröder ! Ska jobba igen nu ... är avundssjuk på dig, men det var väl din mening att man skulle bli va ? ? ;-) Ha´t bra !!

Blir ingen lång fjällvandring i år. Men i övermorgon åker jag till Svalbard på 2 veckor. Boende på båt, mycket filn till kameran är inhandlad.

mvh Christian

I morgon sticker jag till Arjeplogsfjällen för vandring och fiske i 2-3 veckor. Trevlig sommar bland alla fjälltoppar, trädstammar och kastruller!

Mvh Raskesven

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips