Fjällen nu!

raderad04

Avslutat
Nu åker jag iväg och är borta i tre veckor. Marsfjällen, Kebnekaise och Torneälven. Det skall bli skönt vandra igen men måste fällen ligga så långt borta? Borde aldrig ha flyttat! Hej å ha det så bra! // Roland

Fällen?

Vilken fäll? Vargskinnsfällen? Och var ligger den?

Själv har frugan tvingat till sig en sân dár helg när man ska fixa ALLT, städa, plocka omkring och organisera, samt i samma veva avvänja minstingen fràn att ha blöja.. och detta i 38 grader ... sà det där med att vandra iväg för sig sjálv i lugn och ro till fjállen làter som en önskedröm just nu..

Trevlig vandring!

Mvh / Mats

Lyckad tur !!!

Kom just hem från Helags 3-4 dagarstur med mina bröder ! Ska jobba igen nu ... är avundssjuk på dig, men det var väl din mening att man skulle bli va ? ? ;-) Ha´t bra !!

Almgren

Avslutat
Blir ingen lång fjällvandring i år. Men i övermorgon åker jag till Svalbard på 2 veckor. Boende på båt, mycket filn till kameran är inhandlad.

mvh Christian

I morgon sticker jag till Arjeplogsfjällen för vandring och fiske i 2-3 veckor. Trevlig sommar bland alla fjälltoppar, trädstammar och kastruller!

Mvh Raskesven

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.