Fiske med kanot i Sverige eller Norge

Letar men hittar inga direkta trådar med att paddla och fiska.
Är sugen på antingen Norge eller i Sverige där man kan ficka med spinnare eller mask.
Alltså inget flugfiske.......
Hade vart kul att paddla nerströms och fiska lite och njuta av tiden.
Men var hittar man ställen med bra fiske?

Hej
Långt att åka men sjösystemen i Norrbotten.
Ex Peraure-Karats.....Saggat -Skalka
Eller varför inte flyg upp till Pieske, paddla..kånka och släpa
ner för Piteälven :-D
Fisk finns det,du behöver int svälta....
Mvh
Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Känns lite som att det är lite väl nära bebyggelse med Piteälven :)
Skulle vart kul med lite öde och kanske mindre vattensystem…….

Jag var i Rogenområdet i somras, inget strömmande vatten men dock en massa trevliga småsjöar och en stor (Rogen). Väldigt stenig terräng så det dräller inte av bra tältplatser men letar man lite så finns de. Man får räkna med att bära kanoten en del, allt från flera hundra meter ner till mindre än tio meter, tack och lov är de flesta bärningar av de kortare slaget. Området är ensligt beläget och när vi var där var det långt mellan mötena med andra paddlare.

Fisket verkar kunna variera lite beroende på vem man frågar, vi var där i juli och då var det helt ok. Inte så att man håvade upp fisk i parti och minut men det räckte i alla fall till maten större delen av vistelsen.

Jag gillade området och kommer med stor säkerhet återvända dit igen.

Jag var i Rogenområdet i somras, inget strömmande vatten men dock en massa trevliga småsjöar och en stor (Rogen). Väldigt stenig terräng så det dräller inte av bra tältplatser men letar man lite så finns de. Man får räkna med att bära kanoten en del, allt från flera hundra meter ner till mindre än tio meter, tack och lov är de flesta bärningar av de kortare slaget. Området är ensligt beläget och när vi var där var det långt mellan mötena med andra paddlare.

Fisket verkar kunna variera lite beroende på vem man frågar, vi var där i juli och då var det helt ok. Inte så att man håvade upp fisk i parti och minut men det räckte i alla fall till maten större delen av vistelsen.

Jag gillade området och kommer med stor säkerhet återvända dit igen.

Ett område som jag får kolla närmare på……
Är ju kul med lite varierande områden. Kul om man fick någon fisk så att man kunde grilla på kvällarna :)

Ett område som jag får kolla närmare på……
Är ju kul med lite varierande områden. Kul om man fick någon fisk så att man kunde grilla på kvällarna :)

I Rogen är det eldningsförbud på alla ställen utom några få markerade platser. Men det går ju utmärkt att steka eller koka fisk med t.ex. ett trangiakök.

Bildgoogla på Rogen så får du en indikation om hur området ser ut.

I Rogen är det eldningsförbud på alla ställen utom några få markerade platser. Men det går ju utmärkt att steka eller koka fisk med t.ex. ett trangiakök.

Bildgoogla på Rogen så får du en indikation om hur området ser ut.

Åååå...... Vad synd, elda är ett måste.
Vill ju sitta och grilla o laga mat vid öppen eld.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips