Fiske i Sognefjorden..

Ska nu på Söndag (3 Juli) till Norge och paddla i Sognefjord. På kvällarna vill vi prova att fiska lite i fjorden. Vore kul om vi kunde få upp fisken till kvälls grillen!

Vad ska man fiska med för spö, bete, drag i fjorden?

Vi kommer även att åka till Jotunheimen och vandra. Jag skulle vilja fiska i fjällsjöarna där uppe.
Vad behöver jag då för utrustning?

Nu låter det kanske som om jag skulle vara helt ny på fiske. Men det är jag inte jag vill bara höra vad jag ska kompletera min utrustning med.

Hur är det med fiskekort i fjord/fjällsjöar?

/ Joachim

Jeg er ingen fiskeekspert, men du finner en hel del info her. http://www.inatur.no/fiske/

I havet kan du fiske fritt med stang (ikke med fast redskap), og så mye du vil, men i elv (vassdrag) samt innsjøer i Jotunheimen må du ha fiskekort. Det kan du kjøpe på inatur

God tur!

[Ändrat av snurr 2005-06-30 kl 14:20]

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips