Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Finns det någon byxa som har ben som är avtagbara under knät? (så man kan göra 2/3 byxor av dom)
Har för mig att Lowe haft ett par byxor med blixtlås ungefär 3/4 ned på benen.
På Itabs sida står det: Figursydd passform. Välj en storlek större om du vill att byxan ska sitta ledigare.
Stl C46-60, C148-154, D96-116
Det jag undrar överär, om jag som mäter exakt 88cm i midjan, (vilket motsvarar exakt C50.) Köper ett par "ledigare" C52. Måste jag då använda bälte för att dom skall sitta kvar??
De är ganska smala i benen och har en betydligt mer kroppsnära form än många andra Itab-plagg (sydda för magförsedda jägare ).
I princip är de en kopia av Haflöfs Climaticbyxor som de såg ut för några säsonger sedan.
Det är alltså inte de rena måtten som skiljer, utan pösigheten mellan måtten, om du hänger med.
Det här är konfektion, inte skräddarsydda kläder. Alltså kan du inte variera alla mått, utan bara sånt som midjemått och benlängd.
Olika byxor har olika skärning. De här har en skärning som inte har så mycket luft kring låren etc.
Två byxor med samma midjemått kan ju vara sitta olika tajt över låren. Jämför ett par turkiska pösbyxor med ett par långkallingar så kanske du är med... Samma midjemått, olika snävhet.
För att få den luft du vill ha kring låren tvingas du köpa större vidd, men då sitter de inte utan bälte eftersom midjemåttet också ökar.
Alltså: vill du ha lediga byxor som sitter utan bälte är det här fel byxmodell.
"Jag vill ha ett par såna här brallor. Men tajta."
[Ändrat av Nordesjö 2006-06-14 kl 09:56]
Har ett par Traveller zip-off (me too! Vi borde kräva provision från ITAB, precis som vulcanisterna och hillebanerna har ). Köp ett par i rekommenderad storlek enl tabell, så tajta är dom inte, det är inga tights vi snackar om. Däremot fick jag idka lite slöjd med en sax när jag fick dom eftersom det satt en liten vass moj i ena blixtlåset - men så sker tydligen enligt avslutad210712 även med byxor av Dyra Märket.
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer