Finns det användning för min sekatör i naturen?

Hönor har ingen mark. Hen = höna på engelska. Människa= hans eller hennes mark.

Jag blandar ogärna svenska och engelska i samma mening och min svenska betydelse av hen är det könsneutrala kortare formen han/hon.
Jag kallar därför inte hängmatta för hammock (som i min vädld på svenska är en hängande trädgårdssoffa) och jag kallar inte heller damasker för gaiters.

Jag kan översätta hela mitt förra inlägg till engelska om du vill:
"Exemplary that you and the property owner agree on what your do on hir property"

Om du inte känner igen ordet hir på engelska så finns en ledtråd här:

Men det står dig fritt att ogilla orden hen/hir, jag tycker de fyller sitt syfte

/Patrik

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag blandar ogärna svenska och engelska i samma mening och min svenska betydelse av hen är det könsneutrala kortare formen han/hon.
Jag kallar därför inte hängmatta för hammock (som i min vädld på svenska är en hängande trädgårdssoffa) och jag kallar inte heller damasker för gaiters.

Jag kan översätta hela mitt förra inlägg till engelska om du vill:
"Exemplary that you and the property owner agree on what your do on hir property"

Om du inte känner igen ordet hir på engelska så finns en ledtråd här:

Men det står dig fritt att ogilla orden hen/hir, jag tycker de fyller sitt syfte

/Patrik
Tack för att du utökade min engelskavokabulär! Jag kände inte till ordet "hir".

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.