Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Fenix Tk10 eller Surefire G2 led?

Är ute efter en ficklampa i 1000 kronors klassen, och har fastnat för någon av dessa två.
Finns det någon bättre i samma prisklass?
Har en Inova XO och är super nöjd med den, men jag vill alltså ha en till och gärna inte sämre.

I mitt tycke...

Hej

Jag använder en Fenix TK10 i jobbet, hade en ASP (tror modellen heter Triad eller liknande) innan och har även använt Surefirelampor. Både ASP-lampan och Surefirelampan är bra, men bleknar i jämförelse med Fenixlampan. Både när det gäller ljusstyrka och batteritid.

Den dessutom blir inte Fenixlampan (som är en diod om jag inte har fel) tokvarm som t.ex. Surefirelampan blir...nu har säkerligen både Surfire och ASP diodlampor dom med, men de har jag ingen erfarenhet av.

Så - om du frågar mig - satsa på Fenixlampan.

Lycka till!
//Andreas

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips