Fenix Tk10 eller Surefire G2 led?

Är ute efter en ficklampa i 1000 kronors klassen, och har fastnat för någon av dessa två.
Finns det någon bättre i samma prisklass?
Har en Inova XO och är super nöjd med den, men jag vill alltså ha en till och gärna inte sämre.

I mitt tycke...

Hej

Jag använder en Fenix TK10 i jobbet, hade en ASP (tror modellen heter Triad eller liknande) innan och har även använt Surefirelampor. Både ASP-lampan och Surefirelampan är bra, men bleknar i jämförelse med Fenixlampan. Både när det gäller ljusstyrka och batteritid.

Den dessutom blir inte Fenixlampan (som är en diod om jag inte har fel) tokvarm som t.ex. Surefirelampan blir...nu har säkerligen både Surfire och ASP diodlampor dom med, men de har jag ingen erfarenhet av.

Så - om du frågar mig - satsa på Fenixlampan.

Lycka till!
//Andreas

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips