Fenix Tk10 eller Surefire G2 led?

Är ute efter en ficklampa i 1000 kronors klassen, och har fastnat för någon av dessa två.
Finns det någon bättre i samma prisklass?
Har en Inova XO och är super nöjd med den, men jag vill alltså ha en till och gärna inte sämre.

I mitt tycke...

Hej

Jag använder en Fenix TK10 i jobbet, hade en ASP (tror modellen heter Triad eller liknande) innan och har även använt Surefirelampor. Både ASP-lampan och Surefirelampan är bra, men bleknar i jämförelse med Fenixlampan. Både när det gäller ljusstyrka och batteritid.

Den dessutom blir inte Fenixlampan (som är en diod om jag inte har fel) tokvarm som t.ex. Surefirelampan blir...nu har säkerligen både Surfire och ASP diodlampor dom med, men de har jag ingen erfarenhet av.

Så - om du frågar mig - satsa på Fenixlampan.

Lycka till!
//Andreas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips