Femundsmarka runt Hängmatta

Torsdag till Söndag ska spenderas vid Grövelsjönt/Femundsmarka.

Vädret verkar minst sagt bli KANON och jag är riktigt taggad på att få testa min nya hängmatta. Men då slog det mig att det kanske är alldeles för glest med skog kring Femundsmarka för att detta ska vara möjligt.

Någon som varit där o kan dela med sig av åsikter?

Så vitt jag vet är gränsen mot Norge fortfarande stängd för besökare från Sverige.

/Birger

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
I Rogen-området, Stor-Våndsjön etc. kommer du att hitta lämpliga platser för hängmatta. Vanliga tältplatser är svårare.

HasseQ

Temp. avstängd
Lite riskabelt med hängmatta, då måste man campa på lägre höjder där det finns gott om riktiga träd, och du kan inte stanna lite längre upp.

Myggfri övernattning över trädgränsen.
Myggig övernattning bland träd stora nog att bära en hängmatta.
Jag vet vad jag väljer.

Lite riskabelt med hängmatta, då måste man campa på lägre höjder där det finns gott om riktiga träd, och du kan inte stanna lite längre upp.
Om man kan hänga ett tält på en lodrät bergvägg, så kan man naturligtvis också fästa en hängmatta i en bergsspricka

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips