Femundsmarka runt Hängmatta

Torsdag till Söndag ska spenderas vid Grövelsjönt/Femundsmarka.

Vädret verkar minst sagt bli KANON och jag är riktigt taggad på att få testa min nya hängmatta. Men då slog det mig att det kanske är alldeles för glest med skog kring Femundsmarka för att detta ska vara möjligt.

Någon som varit där o kan dela med sig av åsikter?

Så vitt jag vet är gränsen mot Norge fortfarande stängd för besökare från Sverige.

/Birger

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
I Rogen-området, Stor-Våndsjön etc. kommer du att hitta lämpliga platser för hängmatta. Vanliga tältplatser är svårare.

HasseQ

Temp. avstängd
Lite riskabelt med hängmatta, då måste man campa på lägre höjder där det finns gott om riktiga träd, och du kan inte stanna lite längre upp.

Myggfri övernattning över trädgränsen.
Myggig övernattning bland träd stora nog att bära en hängmatta.
Jag vet vad jag väljer.

Lite riskabelt med hängmatta, då måste man campa på lägre höjder där det finns gott om riktiga träd, och du kan inte stanna lite längre upp.
Om man kan hänga ett tält på en lodrät bergvägg, så kan man naturligtvis också fästa en hängmatta i en bergsspricka

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips