Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tror denna karta kommer att vara mest intressant för ägare av skogsfastigheter och jägare eftersom man kan välja just det markområde man är intresserad av. Förhoppningsvis kan kartans höga pris minskas genom avdrag i deklaration för de som har den möjligheten.
Jag tror denna karta kommer att vara mest intressant för ägare av skogsfastigheter och jägare eftersom man kan välja just det markområde man är intresserad av. Förhoppningsvis kan kartans höga pris minskas genom avdrag i deklaration för de som har den möjligheten.
Jag hade gärna haft fastighets´kartans upplösning över mellersta Öland. Men cet verkar som om man bara kan beställa et kvadratiskt utsnitt. Öland är bara en milbrett. Så jag kommer att få betala 1500 kronor för vatten.
Är det någon som beställt och fått sin karta levererad? Leveranstiden på 7-14 arbetsdagar verkar dock inte hålla. Någon skrev i ett inlägg en fri uppdatering/år stämmer det?
Värt att noter här är att det inte är Garmin som gör kartan utan det är "MapDirect" som har producerat fram kartmatrialt i sammarbete med Lantmäteriet. Så att någon support eller liknande finns möjlig kan man bara glömma om man dels köper denna kartan för 2600!
PS: Kartan funkar för fler än en enhet. Om det funkar i enheter förutom de som är skrivna vet jag dock inte.
Svar till ovan - nej det kommer inte vara en kostnadsfri uppdatering
Värt att noter här är att det inte är Garmin som gör kartan utan det är "MapDirect" som har producerat fram kartmatrialt i sammarbete med Lantmäteriet. Så att någon support eller liknande finns möjlig kan man bara glömma om man dels köper denna kartan för 2600!
MapDirect är MAPFACTORY i Lycksele AB som i sin tur verkar ha samma ägare som gee pee s at work AB som är svensk generalagent för Magellan. Dom vågar nog inte skämma ut sig helt med obefintlig support, vem skulle våga köpa en Magellan om så hände.
Garmin Sverige (Sportmanship) kommer att släppa en egen verisin av fastighetskartan i höst. Vet ej vilken storlek på områdena, men priset kommer att ligga mellan 2500-3000:-
Jag har sedan en månad kartan i en 60Cx och det funkar bra dock blir det lite plottrigt där fastigheterna är väldigt små eftersom varje hustomt har en egen fastighetsbeteckning. Fastighetsbeteckningen finns bara på ett ställe på varje fastighet så ibland får man zooma ut för att finna info-ringen och placera pekaren över densamma för att läsa fastighetsbeteckningen. Är dock nöjd än så länge.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar