Fårskinn som liggunderlag?

Vi hade inga fysiska problem- vi var vältränade. Fick någon problem med skoskav då hade han inte roligt.
I stort kändes det mera som semester jämfört med de andra strapatserna vi fick jävlas med.

Ska jag ge ett exempel?:
Väckning 23:00 i tältet. Nattorintering i skogen utan ficklampa -pågick hela natten.
När morgonen kom och vi var lagomt möra i benen så började själva övningen:
-Språngmarsh 4,5 mil med full stridspackning!
Gruppvis tävlan ......packningsfördelning beroende på om någon knäar! -gissa om det förekom skoskav !!

Känner igen tongångarna ;)

Det är synd att inte dagens ungdommar inte får ha lika roligt.
Nu sitter dom i stället och mördar varandra virtuellt via datorn.

-det verkar som mördarinstinkten sitter i generna på nästan alla ungdommar.

Det extrema lumparlivet var väl inte att rekommendera men det fanns ju andra fördelar:
Bädda en säng, sköta utrustning, putsa skor, laga kläder, städa, hålla ordning på grejor,
hur man bor utomhus, mm.
Jag har sett att dom inte vet hur man sätter sätter på sig ett par byxor t ex.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är synd att inte dagens ungdommar inte får ha lika roligt.
Nu sitter dom i stället och mördar varandra virtuellt via datorn.

-det verkar som mördarinstinkten sitter i generna på nästan alla ungdommar.

Det extrema lumparlivet var väl inte att rekommendera men det fanns ju andra fördelar:
Bädda en säng, sköta utrustning, putsa skor, laga kläder, städa, hålla ordning på grejor,
hur man bor utomhus, mm.
Jag har sett att dom inte vet hur man sätter sätter på sig ett par byxor t ex.

Valet mellan byxlös låtsasmördare och påklädd verklig mördare förefaller mig tämligen givet...

visst, renpälsen har kanske en fördel mot ull, rörformade hår, jag är dock ganska övertygad om att ullen är bättre att ligga på, speciellt om man väljer en fäll från rätt ras, jag skulle rekommendera finullsfäll, dom har kompakt fäll som nästan inte går att trycka ihop, det skapar bra skydd mot markkylan.

fördelar med ull:
ullen värmer även om den är våt
ull har stor fuktupptagsförmåga - upp till 40% utan att den känns våt.
ullen inte påverkas av salter från kroppen

sen är inte ullen optimalt när det handlar om vikt men det är inte en renfäll heller.. jag hade vilken dag som helst hellre legat på en ullfäll än en renfäll..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips