Liggunderlag - höga krav på bekvämlighet

JR Gear

Enkelt att känna och klämma. Öppet köp, garanti och reklamation osv.
Jag handlar i Sverige.
Inte tillräcklig prisskillnad för mig iallafall.

100% är tillräcklig skillnad för mig. När det rör prylar med ett relativt lågt värde, som detta, har jag inget emot att chansa. Skulle inte heller tveka att köpa för större summor från välrenomerade utländska företag, men kanske inte grisen i säcken från Ali.

Det man riskerar är väl fr.a. att åka på tull/moms. Men i det har fallet skulle totalkostnaden ändå inte överstiga svenskt pris så...

OK - hög kvalitet.

Hur upplever du kvaliten på detta? Slitstyrka, sömmar osv?

Tycker att det är jämförbart mo t.ex Thermarest Neo Air, möjligen litet stadigare väv. Några sömmar finns inte, allt är svetsat. Jag har haft det ca 3 år och använt det vår, sommar och höst. Det är mycket bekvämt och värmer gott. Se till att köpa en pump-påse också annars svimmar man av att blåsa upp det.
Kvalitet är för mig en balans mellan pris och egenskaper ställt mot mina behov och därför är kvaliteten hög enligt mitt förmenande.

Jag köpte en luftmadrass utan värmeisolering , AirMat från exped
Detta ökade komforten 100% jämfört med gamla cellgummiunderlaget
Funkar bra på sommaren. Används ofta ihop med vanligt liggunderlag

När jag plockade upp hajkandet igen vid 38 års ålder upptäckte jag att tiden var förbi då jag kunde sova på ett vanligt cellgummi liggunderlag av klassiskt snitt. Jag sov 1/5 av natten och kunde inte resa mig på morgonen pga stelhet.. men m luftmadrass bättre

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips