Den här gången håller jag absolut med dig Patric!okok!! här kommer facit.. skit i allt snack.. köp en mora, världens bästa kniv per insatt krona.. går den sönder, köp 1 till för 35:-
![]()
~Paul~
Den här gången håller jag absolut med dig Patric!okok!! här kommer facit.. skit i allt snack.. köp en mora, världens bästa kniv per insatt krona.. går den sönder, köp 1 till för 35:-
![]()
Det är inte det att vi inte vill svara men som frågorna är ställda så går det inte att besvara dem utan att spendera de närmaste veckorna framför datorn.Att bara be grabben söka är ju lite taskigt.
Se så gubbar hjälp killen nu.
rostfritt eller kolstålokok!! här kommer facit.. skit i allt snack.. köp en mora, världens bästa kniv per insatt krona.. går den sönder, köp 1 till för 35:-
![]()
Haha, inte ens det är så lätt att svara på alla ggrrostfritt eller kolstål
rostfritt eller kolstål
Det måste vara ett mycket gammalt ordspråk. Försök att övertyga Peter Hjortberger"Stainless steel is like a woman. Real pretty, but only belongs in a kitchen, and sure as Hell not in the woods" -Old woods joke
Haha, inte ens det är så lätt att svara på alla ggr.
~Paul~
PS Beror självklart på det planerade anv. området
Kolstål är ju slagsegare och eggstabilare än rfr. Det är framför allt i samband med huggare och täljknivar som det här stålet är att föredra. Till en kökskniv, jaktkniv, fiskekniv eller campingkniv är rfr enligt min åsikt lämpligare.Personligen använder jag bara rostfritt/rosttröga stål till det som har meed mat att göra. Annars är det bara kolstål som gäller och om jag inte minns helt fel så är Peter först och främst jägare och fiskare och det förklara nog mycket av hans val.
OK, det var ju behändigtUtan att veta det har ni svarat på ett par av mina frågorDet enda jag ville veta var basics. Ville inte ha någon doktorsavhandling. Har nu även läst igenom hela välj din favoritkniv-tråden, och den har svarat på många frågor. Väntar nu på att få hem boken
MVH Felix