Det är nog inte bara jag som märkt att Coldsteel och Fällkniven tillverkar många identiska knivar. Tex SRK och S1. Ven har "stulit" design från vem? Tack för svar
Nykomlingen
Nykomlingen
Båda företagen har "lånat" friskt hos andra företag och sinsemellan.Det är nog inte bara jag som märkt att Coldsteel och Fällkniven tillverkar många identiska knivar. Tex SRK och S1. Ven har "stulit" design från vem? Tack för svar
Nykomlingen
Det är svårt att göra nåt nytt på temat, en fulltångsknive med nån sorts gummihandtag. Sen vem som lånat vad av vem är nog svårt att reda ut till fullo.
Om du står i valet mellan dessa två så finns det bara ett svar![]()
.....
.....
......
Fällkniven så klart.
//Per
Det är nog inte bara jag som märkt att Coldsteel och Fällkniven tillverkar många identiska knivar. Tex SRK och S1. Ven har "stulit" design från vem? Tack för svar
Nykomlingen
Alla 5 mm tjocka knivar har vissa brister i bruket.
Nja, nu är ju dessa knivar tänkta att användas i alla möp'ares våta dröm, att bli strandsatta i ingenmansland utan möjlighet att nå civilisationen eller hämtas på minst 3 mån. Då gäller det att ha en kniv som pallar för att hugga, sticka, klyva, skära och döda en träbit på alla möjliga upptänkliga sätt.
Jag knycker tråden lite och styr in den på kära SOG
Deras Seal-knivar, är det deras egna design, eller har de lånat av någon och i sådana fall från vem?
Jag tycker att de är rätt så "unika", men jag vill gärna höra vad ni andra har att säga.