Extrem AK4

Hallå,

vad tror ni om att åka telisar på ett par Extrem AK4? jag väger 70 kg och är 180 lång. jag tror att skidorna är 182. är det någon som tror på dem..?

till en annan fråga:
vad är det för bindingar som gäller? är det chilli eller är det den typen som tex linken?

MVH
Martin
 
Tja, om man får tro ngt om AK4, så tror jag den är alldeles kanon. Den verkar vara aningens mjukare än Atomic tenex och völkl G4 och vikten ligger väl nånstans däremellan (ganska lätt). Om man inte regelmässigt åker eller landar baklänges (med flit) och även vill gå flitigt på tur tycker jag själv att twintip mest är i vägen. Bakspetsarna har en jäkla förmåga att haka i varandra, skating funkar lite sisådär för mig, men även vanlig diagonalgång har en tendens att bli lite "orytmisk".
Men annars: Kör i vind! AK4 bör med all rimlighet (utan att själv ha testat) vara en kanonskida med lös häl./sladden
 
Kanon!!!

AK4 tror jag e en kanon ide. Men sattsa på Linken istället för Chilin. Jag har kört på chilin i tre år och fått byta ut varenda del flera gånger. Till Rottfellas fördel så är det enkelt att reklamera dumma fel. Gillar annars Skyhoy även fast de ngår sönder mycket, men den är tydligen svårare att reklamera nu.

// Martin
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
undar Extrem Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.