Exped SynMat

Ska köpa nya liggunderlag. Har fastnat för Exped SynMat 7 LW eller 9 LW. Skiljer alltså 2 centimeter i tjocklek. Ni som använder dessa liggunderlag, vilket ska vi välja?

Tja... det gamla vanliga "det beror på"... men...

JAG står ut med mycket utom att sova obekvämt och JAG har ett 9cm tjockt ett (downvarianten, men det är ju sejmsejm).
Vad är priset för dessa två cm ?... 87g ?
Eftersom du ändå inte kollar på någe superlätt så antar jag att vikten är en smula underordnad, annars har du ett väsentligt lättare och bekvämt, och extraprisat här; http://www.outdoor-discount.com/osc.../5187?osCsid=42734c3454decaed11ce5a74d149f297

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Ska köpa nya liggunderlag. Har fastnat för Exped SynMat 7 LW eller 9 LW. Skiljer alltså 2 centimeter i tjocklek. Ni som använder dessa liggunderlag, vilket ska vi välja?

Jag har ett 9 cm tjockt downmat och ett 7 cm tjockt synmat. Komforten är likvärdig, jag sover lika bekvämt på båda. Isoleringen bättre på nian som används mest på snö.

...ju kallare, desto mer under...båda är goda nog mot ojämnheter.

//J

vikt viktig?

Har ett Synmat 7 långt och 65 brett. Sover som en princessa på det, men tycker att det är för tungt. Skulle idag har köpt ett lättare dvs smalare och kortare, men lika tjockt. Annars är underlaget toppenbra!

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.