Exped downmat 9

Hej,

Jag efterlyser erfarenhater av
Exped downmat 9
eller
Exped downmat 9 Delux.

Har du några att dela med dig så vore jag tacksam.

Mvh
Anders

kan enbart kommentera madrassen utiftån just inköpt exemplar, uppblåst och provlegat på vardagsrumsgolvet.

Madrassen är något bökig att blåsa upp, då man skall använda medföljande packpåse. Packpåsen fungerar som en "tub" som pressar in luften i madrassen, ett knappt tiotal laddningar luft behövs för att få lagom volym.
Slutresultatet är mycket bekämt dock.

Tar av naturliga orsaker en del utrymme i packningen och väger runt kilot.

Får väl återkomma efter en tid angående isolation av markkyla.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag köpte den till min flickvän (för att få med henne ut oftare) på GetOut och fick betala drygt 1300:-
Dyrt för en madrass, men billigt för att komma ut oftare och förhoppningsvis fler säsonger än sommar!

Downmat

Hej
Har legat bara två nätter på mitt. Bekvämt och varmt!
Litet jobb att blåsa upp men det är det värt.
Kjell

Re: Backpacker

haskell; sa:
Amerikanska Backpacker Magazine har testat.

Här fanns både ris och ros.

Upplevdes som dyrt och inte fullgod isolation " We still wanted a closed-cell foam pad in single-digit temps."

Jon reported: "I felt comfortable under-bagging by at least 10 degrees when using this pad."

När jag frågade i en frilufts och fiskebutik i Kiruna i våras så uppgav de att icke beredda renfällar isolerar bäst vid vintercamping men att Exped är näst bäst.

Single digit temps är Fahrenheit där 9 F motsvarar -13 C och 0 F motsvarar -18 C se http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm för en konverterare.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips