En fundering...
Efter något år ensam ute i överlevnadsskogen så kan man behöva skaffa lite ny utrustning eller information om vad som händer i samhället. Ser man då ut som Robinsin Crusoe så kommer anderoiderna garanterat se att man försöker komma undan chipet.
Förutom att överleva måste du lära dig att smälta in, att som fantomen kunna gå på gatan som en vanlig man.
Ett tips är att redan nu börja träna på att utge dig för att vara en vanlig friluftsmänniska.
Använd tält och ryggsäck och var ute med andra friluftsmänniskor så att du lär dig snacket.
Gå med i friluftsfrämjandet och lär dig hur de gör men avslöja inte ditt verkliga syfte. Någon av dem kanske redan har chip...

Det var kanske ett af de bättre inläggen på länge!
 
tycker det är bekvämare att ha ett läger jag byger själv, varmare och mer rejält byggt och så slipper man ljudet från plasten när det regnar
blir nog troligtvis att inte flytta mig så mycket så det blir nog bättre om man bygger istället

det jag skrev tidigare detta: "Men ditt mål är ett är i naturen med ett rörligt läger: stämmer"
det kan bli att jag flyttar mig någon gång ibland en liten bit bort om jag inte just trivs vid det stället jag är på så svaret på den frågan är både ja och nej

En tarp behöver inte prassla, det handlar ju vilket material den är gjord i. Hur många nätter har du byggt ett helt nytt läger?
 
En tarp behöver inte prassla, det handlar ju vilket material den är gjord i. Hur många nätter har du byggt ett helt nytt läger?

ok ja det har du rätt i faktiskt :) ,det är så att jag har byggt och kännt mig för hur det är lite men inte övernattat i lägret ännu, har bara byggt up 1 läger men inte till 100% går att göra mycket mer, blire vel nu snart som sagt till sommaren att göra mer, övernatta

tycker vi är klara nu i denna tråd det var igentligen 2 frågor jag ville ha svar på och inte massa frågor ställda till mig hehe så tråden kan låsas nu
tack för hjälpen ni som skrivit komentarer

mvh / G
 
Ett tips kan vara att ta det etappvis. Börja med att övenatta i det läger du byggt, ta med mat, sovsäck etc.
Sen ökar du tiden och blandar in överlevnaden gradvis så att du är någorlunda konfortabel hela tiden.
 
Standardrådet jag alltid ger till folk som vill börja med ute-liv (i skogen då alltså, inte på krgen, även om rådet funkar även då) är: börja där du är, i liten skala. Det viktigaste är att man kommer iväg. Alltid lär man sig nått nyttigt.
 
Jag inser att jag och alla jag känner har en ganska begränsad syn på tillvaron. Det finns mycket jag inte ens kunde föreställa mig. Vet ej säkert om det är bra eller dåligt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.