Ett kök du aldrig sett förut och en extrem storm.

Vad var svaret från lundhags?
Jag har ju haft flera längdåkningsskdängor med liknande problem först hade Adidas en tunga av plast som gick av sedan haft Solomon där hela sulan släppt från överdelen och senaste att material slits bort runt bygeln.
Jag har Lundhags Alaska med isol sula och stövelbindning på fjällskidor men Aldrig med fiskfjäll pga för dåligt glid,med min bindning blir det lite sämre styrning men bl kört ned en backe vid en eller 2 stationer efter Abisko Turist och den backen utan pulka helt ok med mina Asnes sondre.
Mina hellånga stighudar av sweitz fabrikat ger perfekt grepp i brant backe fast ca 42 kg pulka och ska göra kortvariant på ca 500 mm.
Har du inte något reservkök på så långa turer el dubbla pumpar el repsats?
Att gå ut och filma i storm är bra gjort jag skulle ta några bilder på sin höjd ev med kameran ut ut tältöppningen.
 
Vad var svaret från lundhags?
Jag har ju haft flera längdåkningsskdängor med liknande problem först hade Adidas en tunga av plast som gick av sedan haft Solomon där hela sulan släppt från överdelen och senaste att material slits bort runt bygeln.
Jag har Lundhags Alaska med isol sula och stövelbindning på fjällskidor men Aldrig med fiskfjäll pga för dåligt glid,med min bindning blir det lite sämre styrning men bl kört ned en backe vid en eller 2 stationer efter Abisko Turist och den backen utan pulka helt ok med mina Asnes sondre.
Mina hellånga stighudar av sweitz fabrikat ger perfekt grepp i brant backe fast ca 42 kg pulka och ska göra kortvariant på ca 500 mm.
Har du inte något reservkök på så långa turer el dubbla pumpar el repsats?
Att gå ut och filma i storm är bra gjort jag skulle ta några bilder på sin höjd ev med kameran ut ut tältöppningen.


Svaret frå Lundhags copy/paste:
Hej!
Beklagar verkligen att bygeln föll ut! Vi har sett några andra fall av samma sak och har en tät dialog med Rottefella som producerar sulorna till oss - detta SKA inte hända! Självklart hjälper vi dig med dem. Jag föreslår att du skickar dem till oss och vi står för reparationen och returfrakten. Låter det bra?

Skicka in dina kängor (båda två) till adress nedan. När du skickar dina kängor till våra skomakare på fabriken i Järpen ska de vara rengjorda.
Väntetiden är ca 3-4 veckor (om vi har rätt bottnar hemma, annars något längre)


De ställer upp till 100 %. Jag tror pjäxer av annat märke också kunde ha tagit stryk, de har verkligen blivit utsatta för mycket hårda prövningar.

Jag har med mig både reservbrännare och reservpump. Håller på att göra en video där jag går igenom all min utrustning jag har med mig.
 
Ska du fortsätta med dessa ´skämt ´till pjäxor för långtur får du nog ha reserv kängor med.
Utan pulka kommer de kanske hålla.
Med kraftiga kängor och stövelbindning klarar man även av när pulkan kommer på sidan och hela draget vrider sig under förutsättning att man har en bra benstomme så man ej får underbensbrott och śkruvskena´och ev lite kortare ben.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.